Přemýšleli jste někdy nad tím, jak vlastně automobilky určí velikost zavazadelníku? Jestli ho napustí vodou, nebo třeba vyplní lahvemi? Je to vlastně výrazně jednodušší a nudnější, než jste si pravděpodobně mysleli. Svůj postup předvedla špička v oboru zavazadlového prostoru, kterou je automobilka Škoda.
Kufr je vyplněn speciálními kvádry
Na test velikosti zavazadelníku se můžete podívat na obrázcích. Technici automobilky kompletně vyskládají kufr speciálními kvádry, které mají objem přesně jeden litr. Jejich rozměry jsou 20 x 10 x 5 centimetrů a ani samotné skládání není jen tak. Skládají se přesně podle příslušné normy ISO. Tyto kvádry se nesmí do auta tlačit silou, i když to koberce a tapecy lehce povolí. Je totiž velice důležité, aby bylo možné kufr stejným počtem kvádrů kdykoliv vyskládat znovu. V opačném případě nesmí být údaj zapsán v technických údajích.
Reálně má kufr větší objem než v počítačové simulaci
Tím pravidla skládání kostiček samozřejmě nekončí. Musejí být speciálně skládány podle toho, jakou variantu prostoru zrovna měříte. Pokud se například měří objem po hranu zadních sedadel, tak nesmí být kryt zavazadelníku v žádném případě nadzvedáván. Měření velikost zavazadelníku samozřejmě probíhá i v počítačovém programu, ale díky zkušenostem techniků se při reálném skládání docílí až o pět litrů většího objemu.