Mitsubishi Lancer EVO Tommi Makinen dělá čest svému jménu

Lancer Evolution se řadí mezi nejoblíbenější počiny od Mitsubishi. A co teprve limitovaná edice Tommi Makinen, která vznikla na počest legendárního závodníka rallye. Přečtěte si něco o historii populárního TME. Máme pro vás i tip na to, kde se dá výhodně pořídit.

Obsah: Mitsubishi Lancer EVO Tommi Makinen Zobrazit

    Krátká historie

    Lancer EVO je sportovní automobil, který vyráběla automobilka Mitsubishi Motors. EVO má deset generací. Mezi nejpopulárnější patří verze EVO 6, konkrétně limitovaná edice Tommi Makinen. Ta byla uvedená v roce 1999, přičemž Mitsubishi poslala do oběhu pouhých 2500 kusů.

    Limitovaná edice EVO VI vznikla na počest finského rallyeového jezdce Tommiho Makinena, který na titul mistra světa dosáhl dokonce čtyřikrát, a to v letech 1996 až 1999. Od běžné šestky se edice Tommi Makinen výrazně lišila, a proto se jí často říká EVO 6,5 nebo ve zkratce jen TME.

    Ač se někdy stává, že limitované edice pojmenované po slavném sportovci jsou především marketingovým tahákem a ve finále za moc nestojí, Mitsubishi Lancer EVO Tommi Makinen je úplně jiný případ. Na rozdíl od poněkud zvláštní speciální edice Fiat Seicento Sporting Michael Schumacher totiž Makinen v EVO opravdu závodil, když byl součástí Mitsubishi Ralliart týmu do roku 2001.  

    Čím je Mitsubishi Lancer EVO Tommi Makinen tak speciální

    Od ostatních modelů se Mitsubishi Lancer EVO Tommi Makinen odlišuje jiným předním nárazníkem a dravým vzhledem. Uvnitř má černočervená sedadla Recaro s Makinenovým jménem na opěradle. Pozornost upoutá kožený volant a řadicí páky od společnosti Momo.

    A barvy? Speciální červená, která na jiných EVO nebyla, dále bílá, černá, modrá a stříbrná. Na objednávku jste navíc mohli dostat i polepy, které imitovaly soutěžní vůz.

    Pokud vás Mitsubishi Lancer EVO Tommi Makinen zaujalo, doporučujeme prohlédnout inzerát na sportovnivozy.cz.

    Picture of Anna Macurová

    Anna Macurová

    Mám ráda dlouhé roadtripy v cizině i v Čechách a dobrodružství, která jinde než za volantem nezažijete. Zajímám se také o nové technologie a inovace v automobilovém průmyslu.

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *