Výjimka potvrzuje pravidlo
Naše tuzemská automobilka Škoda si velmi zakládá na svých tradicích. Jednou z ní je i ta, že pokud Škoda představí nějaký koncept na velkém mezinárodním autosalonu, dočkáme se buď v brzké době svého sériového protějšku nebo se alespoň jeho designový jazyk projeví na budoucích modelech. Výjimka ale potvrzuje pravidlo a to platí i v tomto případě.
První a poslední
V roce 2002 na autosalonu v Ženevě byl odhalen koncept, u něhož bylo již od počátku jeho návrhu jasné, že se bude jednat o pouhé sny designerů a vlastně i tak trochu zákazníků Škody.
Jednalo se o první a poslední dvoudveřové kupé Škody, od doby, kdy se stala součástí koncernu Volkswagen.
Two doors
Začneme u jména vozu. Název „Tudor“ si automobilka vypůjčila u automobilu, který spatřil světlo světa v roce 1946. Jednalo se o model s názvem 1101. Byl vyráběn hned v několika karosářských verzích: čtyřdveřový sedan, kombi, sanita, pick-up a dvoudveřové kupé označované jako Tudor. Angličtinou políbení čtenáři jistě tuší, že slovo „Tudor“ je českým přepisem anglického výrazu „two doors“ čili dvoje dveře.
Luxusní kupé
Při pohledu na masivní příď moderního konceptu, každému jistě došlo, že vůz je postaven na základu první generace Škody Superb. Tím dával koncept svému okolí jasný signál, že se nesnaží být bláznivým supersportem. Naopak chce být luxusním kupé ve stylu současného Bentley Continental.
Žádný lenoch
Pod extravagantním exteriérem a luxusem nabitým interiérem se ale stále jednalo o běžný Superb. Pod kapotou vozu pracoval 2,8 litrový šestiválcový agregát s válci umístěnými do V, který produkoval výkon 193 koní. Může se to zdát málo, ale i přesto, že Tudor působí masivně, jeho hmotnost nepřesahovala 1,5 tuny. Automobilka tak slibovala, že vůz dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 8 sekund a hodnota maximální rychlosti byla stanovena na 240 km/h.
Navždy jen exponátem
Dech beroucí, svůdné křivky, interiér sálající luxusem na hony daleko a V6 pod kapotou. Zní to možná jako perfektní recept na uspokojení přání všech fanoušků Škody, ale bohužel se tomu tak nestalo. I přes značný nátlak novinářů a široké veřejnosti, Škoda nikdy Tudor do sériové výroby nepustila a navždy se tak stal pouhým exponátem v mladoboleslavském automobilovém muzeu.
foto: NetCarShow.com