Autonovinky
🕓 2 min

Porsche 911 Targa 4 GTS – když nechcete kupé ani kabriolet

Ohrožený druh

Sportovní automobily s karosérií targa patřily k devadesátým létům stejně neodmyslitelně jako VHS kazety.

Bohužel v posledních letech se takové vozy téměř ztratily z povrchu zemského a jedním z posledních, kdo drží prapor těchto skvostů vzhůru je Stuttgartské Porsche.

Detroitská premiéra

Na počátku letošního roku proběhl tradiční autosalon v Detroitu. A právě zde se představila na stánku Porsche kráska s názve 911 Targa 4 GTS. Tento vůz představuje doplnění sportovních modelů Porsche. Jedná se rovněž o první vůz v karosářské verzi targa, který využívá techniku modelů GTS.

To znamená samozřejmě jediná. Stejně jako v případě verze kupé a kabrio, ukrývá nová targa za svou zadní nápravou 3,8 litrový plochý šestiválec s výkonem 430 koní.

Vůz je k dispozici hned ve dvou variantách. První, s automatickou dvojspojkovou převodovkou dokáže zrychlit z klidu na sto kilometrů v hodině za 4,3 vteřiny. K dispozici je ale i druhá varianta, se sedmistupňovým manuálem, která zrychluje na stovku o celé 4 desetiny vteřiny pomaleji. Na druhou stranu je ale maximální rychlost verze s manuálem 303 km/h, čímž o 2 km/h překonává verzi s automatem.

Výbava, která nezklame

911 Targa 4 GTS se od svých bratrů z rodu 911 neliší ale jen provedením karoserie. Může se totiž pochlubit v základní výbavě mnohými prvky, které jsou u standardní „devětsetjedenáctky“ dostupné pouze z příplatek. Na mysli máme například sportovně laděný výfukový systém, aktivní tlumiče PASM, bi-xenonové světlomety, sportovní sedadla Sport Plus či balík Sport Chrono, který přináší závodní stopky zabudované přímo do středu palubní desky.

A kolik, že si musíte připravit, aby Vám mohla tato německá kráska říkat pane? No, řekněme, že to rozhodně není malá částka. Ale za své 4 miliony korun (bez DPH) dostanete skutečný automobilový skvost, který se může chlubit ohromujícím rodokmenem a tradicí.

Foto: Porsche

Picture of Petr Míka

Petr Míka

Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *