Domů » Testy aut » Volkswagen T-Roc 1.0 TSI: praktický test ojetiny s překvapením
Testy aut
🕓 8 min

Volkswagen T-Roc 1.0 TSI: praktický test ojetiny s překvapením

Dnes se podíváme na ojetý T-Roc. Vůz je z roku 2019 a jde vidět, že z něj ještě září novota. Jede na dnešní vlně SUV, ale bude to stačit k tomu, aby nás přesvědčil o koupi?

Zobrazit

    V testu máme Volkswagen T-Roc z roku 2019 s tříválcovým 1.0 TSI o výkonu 81 kW a šestistupňovým manuálem, který pohání přední nápravu. Vůz má najeto 70 000 kilometrů.

    Proč koupit ojetý T-Roc?

    Tento Volkswagen zvenčí zaujme především vzhledem. Najel jsem s ním pár kilometrů, ale jak jsem již zmínil výše, stále mnou proplouvá několik otazníků, zda je to opravdu to pravé ořechové. Z pohledu řidiče vozu příliš mnoho vytknout nelze, příjemné sezení, vcelku vyvážené odpružení a velmi dobré reakce. Stále mi však vrtá hlavou, zda je to opravdu to, co chci?

    Motor 1.0 TSI

    Motor 1.0 TSI o výkonu 81 kW s manuálem a 6 st. převodovkou je velmi dobrý. Má příjemný charakter i spotřebu. Jistě, spodní zátah je mírnější kvůli obsahu a pouze třem válcům trochu váhavý, ale jak zabere turbo, je vše zapomenuto. Výkon na město, ale i dálniční přesuny pro normálního řidiče bohatě postačí. Spotřeba paliva je výborná a dá se v klidu jezdit kolem 5,5l/100 km. Díky malému obsahu je levné i povinné ručení. Osobně mám tento motor velmi rád, protože netrpí mnoha neduhy a odvede velmi dobrou službu.

    Vzhled zvenčí

    Zvenčí působí T-Roc opravdu velmi dobře. Má krásnou přední masku, vyšší světlou výšku a velmi líbivé tvary. Přední maska působí velmi robustně a moderně, naopak záď navozuje spíše sportovnější charakter. I když se dá říci, že vzhled je vždy otázkou vkusu, za mne si myslím, že není vůbec špatný.

    Vyšší posez

    Díky tomu, že T-Roc jede na módní vlně SUV a má vyšší světlou výšku se do něj zkrátka dobře nasedá. Pro lidi, kteří mají problém se zády, a nebo se jednoduše nechtějí hrbit je to velmi příjemné.

    Dobré servisní zázemí

    Volkswagen má dobré servisní zázemí a není problém, jej téměř kdekoliv opravit. Je to výhodou pro praktické uživatele, kteří mají rádi přístup ke službám, které jsou s tímto vozem spjaty.

    Proč nekupovat T-Roc?

    Elegantně nepraktický

    Jako praktický uživatel vozů, který občas něco odveze a má více dětí na mne vůz působí neprakticky. Kufr má sice dobrý přístup, díky odklopnému víku, ale je zoufale malý a díky výkroji zadních dveří, tak nenaložíte, ani větší předmět. Na předních sedadlech si člověk najde krásně místo a vzadu také, ale je určen maximálně pro čtyři cestující a to v případě, že nepovezou mnoho zavazadel. Vůz na mne celkově působí úzce a male, ale to je dáno jeho zařazení v segmentu mezi Golfem a Polem, ovšem prakticky jsou oba jeho bratři lépe uzpůsobeni. 

    Elektronika

    Jedna ze závad, která se projevuje je elektronická ruční brzda a selhávání řídící jednotky palubního štítu. Podle mého názoru je palubní štít vcelku líbivý a asi nelze vyčítat pokroku, že se pokazí. Osobně mi ale více vadí elektronická ruční brzda, nějak se s ní nemohu stále sžít. Bohužel jsem asi řidič dinosaurus, ale s těmito fičurami mám problém již od Passatu B6.

    Nečekejte terénní trhač

    To není na škodu, ale pokud si myslíte, že vůz je dobrý i do terénu, protože k dispozici jsou i verze 4×4 tak vás zklamu. Vůz, ani jeho podvozek není k tomuto zacházení příliš nakloněn. Jistě, po polňačce vás k chatě zaveze, ale na lesní „road trip“ bych si vybral něco jiného. Obecně bych se asi vyhnul pohonu 4×4, protože mi příliš v tomto vozu nedává smysl. Ano, na sněhu pomůže, ale kruté zimy roky nebyly a na tu výše zmíněnou polňačku stačí i předokolka.

    Autorizovaný servis vás mírně pumpne

    Po rozhovoru s majitelem a zjištění, kolik stojí jednotlivé úkony bych se do něj rozhodně nehrnul. Ano, Volkswagen má obecně mírně dražší servis, ale pokud bych koupil ojetého T-Rocka, volil bych jiný servis, než ten autorizovaný, samozřejmě pokud bude již po záruce.

    Exteriér

    Jak zaznělo výše, z venku se mi T-Roc líbí. Má hezkou přední masku a působí, až mírně prémiově. Z boku mne zaujalo velmi dobré oplastování, které působí mírně „offroad“. Světlá výška je příjemná. Záď s kufrem za mně velmi hezká. Dveře mají dobrý úhel otevření. Asi bych vytkl chybějící plynovou vzpěru při otevírání kapoty, ale to je jen malý detail. Plasty i karoserie působí bytelně.

    Na voze, ani po letech není vidět smítko rzi a antikorozní ochranu bych označil za výbornou. Podvozkové díly jsou ještě původní a to je obecně u Volkswagenu celkem normální a to má vůz najeto kolem 70 000 km.

    Interiér a infotainment

    Já osobně byl s interiérem spokojený, je tam vše co řidič potřebuje, až na pár elektronických vychytávek, které jsou možná i na víc, ale to je pouze můj pohled. Přední sedadlo je velmi pohodlné a člověk si v něm najde polohu vcelku snadno. Vše kolem řízení je po ruce a velmi dobře přístupné. Palubní štít je velmi přehledný. Co se týče nastavení teploty a výdechů, je to klasický Volkswagen, vše reaguje dobře, a jak by člověk čekal.

    To stejné platí i o displeji rádia, který reaguje rychle a plynule. Repro hraje velice dobře a myslím si, že většinu řidičů uspokojí. Konektivita je dobrá, včetně zrcadlení. Ohřev sedaček fungoval rychle a dobře. Někteří vytýkají palubní desce určité levné materiály, ale já bych to neřešil. Tohle je obyčejný vůz a pokud chcete vyloženě luxus, jsou tu jiné segmenty. Vše je spasované na jedničku a nemá tendenci k vrzání. Celkově je vůz velice dobře odhlučněn.

    Zadní lavice je také pohodlná. Není zde místa přehršel, ale na nohy zrovna ano. Polstrování i samotné výplně dveří jsou pevné a nevržou, ani po tahání k tomu nemají tendenci. Nad hlavou je vpředu i vzadu místa dost. Na zadní lavici umístíte dvě dětské sedačky a na obou zadních místech je ukotvení na Isofix. Díky slušnému místu, pro nohy se zde budou děti do sedaček dobře umisťovat.

    Kufr je bohužel malý. Nakládací prostor je fajn a není vůbec špatný, ale moc toho zde nenaložíte. Pro rodiny s dětmi může být problém některý kočárek. Bude potřeba dobře vybírat a měřit, aby se do kufr vešel.

    Jízdní vlastnosti

    Nejezdí vůbec špatně a ve srovnání například s Rapidem je velmi tišší a o dost pohodlnější. Vynikající je především odhlučnění, nic nepříjemného k vám do kabiny nepronikne. Podvozek je velice dobře naladěn a nabízí skvělý kompromis mezi pevností a komfortem. Místy jsem se přistihl, že si myslím, že řídím něco „lepšího“ než právě T-Roc. Jel jsem po rychlostních cestách, cestách horších i mírně zasněžených. Vždy to bylo super. T-Roc nejevil žádné pochybnosti o tom, že by nebyla situace pod kontrolou. Ochotně zrychloval, přes díry se nesl noblesně a po horší a nezpevněné cestě to bylo taky fajn a díky vyšší světlé výšce by nebyl problém si dojet na ryby.

    Řazení a odezva volantu byly na jedničku. Řadička má velmi dobrý tvar pěkně padne do ruky a během cesty to řidiči dává krásně přidanou hodnotu a zlepšuje celkově prožitek z řízení. Šestnácti palcová kola bych označil za velice dobrá, která jsou za mne tak akorát na tento vůz. Občas jsem bojoval s elektronickou ruční brzdou, ale to je spíše mojí negramotností, než chybou auta. Výhled z vozu je také velmi dobrý a přidává řidiči klid. Díky velikosti T-Roc velmi snadno zaparkujete i tam, kde byste si s kombíkem netroufly. Jistě, není to žádný trhač asfaltu, ale s výkonem motoru a dobrým převodováním si se silami rozhodně vystačí, a nemusíte se bát ani cesty například do Chorvatska.

    Abych to shrnul zážitek z jízdy převážil více na stranu T-Roca doporučit. Samozřejmě, není určen pro všechny, ale tak to má být.

    Na co si dát pozor při koupi T-Rocku?

    Prodejní nabídka T-Rocku je menší než u Golfu, Pola, nebo jeho bratrů ze Škodovky, což není špatně. Díky tomu bych řekl, že je nabídka ojetin mírně kvalitnější a netrpí na přehnané zastoupení firemních flotil. Zde bych se řídil obecnými pokyny a vůz prověřil, zda nebyl bouraný a především i zda nebyl trápený v terénu. Nekupujte vozy bez historie, zanedbaný olejový servis udělá s moderními motory paseku. Rozhodně bych zvážil, zda je opravdu nutnost mít verzi 4×4 a zda ji opravdu využiji. Samozřejmně při koupi čtyřkolku prověřte. Samozřejmostí je i kontrola všech elektronických prvků ve voze. Moc vyloženě slabých míst zde nenajdete, takže je to fajn.

    Silné a slabé stránky

    Picture of Roman Jílek

    Roman Jílek

    Mým snem bylo psát články o autech, testovat je a taky se v nich vrtat. Mám rád auta s duší i historií a je mi jedno zda mají 10 nebo 500 koní. Píši pro vás návody na opravy, zkušenosti, recenze vozů, a také o různé problematice okolo vozů.

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *