Další Dieselgate, tentokráte z japonská
Po aféře německého Volkswagenu, jenž podváděl při měření emisí, známé jako Dieselgate, jako by se slehla zem. Na obzoru se nám ale rojí další a další aféry.
Nedávno se žaloby v USA ohledně nepovoleného množství vypouštěných emisí z dieselových motorů dočkala německá automobilka Mercede-Benz a na konci minulého měsíce se do problémů dostala další světová značka.
Pětadvacet let falšování
To je tradiční japonská automobilka Mitsubishi. Podle posledních zpráv z vyšetřování Mitsubishi odvádělo nejen s výsledky vypouštěných emisí, ale i s výsledky spotřeby automobilů a to již od roku 1991.
Vedení automobilky se zprvu dušovalo, že falešná měření probíhalo pouze u městských miniautomobilů, která jsou v Japonsku známá pod názvem Kei Cars. Nyní ovšem vyplavalo na povrch, že Mitsubishi falšovalo výsledky prakticky u všech modelů, které se na japonském trhu nabízejí a to nejen pod označením Mitsubishi. Automobilka s trojicí diamantů ve znaku totiž vyrábí kei cars Dayz a Dayz Roox pro další japonskou automobilku – Nissan. Právě ta na celý skandál upozornila, když si zaměstnanci všimli nebývale velkých rozdílů mezi výsledky jejich měření a hodnotami, které prezentovalo Mitsubishi.
Po provalení skandálu se hodnota akcií Mitsubishi propadla na méně než poloviční hodnoty. Toho využil již zmíněný Nissan, který se rozhodl skoupit nadpoloviční většinu akcií Mitsubishi díky čemu nad ním kompletně přebírá kontrolu.
Foto: mitsubishi