Tzv. low-costové pneumatiky nabízí nízkou pořizovací cenu, tím však výčet jejich výhod často končí. I přes nízké pořizovací náklady, poměr cena/výkon nemusí být u tohoto typu pneumatik příznivý. Proč, to Vám povíme níže…
Podle testů společnosti Continental, „low-costové pneumatiky mohou mít až o polovinu delší brzdnou dráhu na mokré vozovce. I v městském provozu činí rozdíly v brzdné dráze několik metrů!
Low-costové pneumatiky jsou vyrobeny z méně kvalitní směsi a jejich vzorek hůře odvádí vodu. Pokud k tomuto přičteme rychlejší opotřebení, tj. v čase rychleji zvyšující se riziko aqupalanningu, řidiči mají zaděláno na „horké“ chvilky za volantem.
Jízda na „věčně podhuštěných“ pneumatikách
Kombinace výše uvedeného má rovněž negativní vliv na spotřebu. U low-costových pneumatik dochází z důvodu použití méně kvalitních směsí a hůře „vyladěnému“ vzorku k situaci podobné podhuštěným pneumatikám. Do styku s vozovkou přichází větší část pneumatiky, tj. roste valivý odpor, spotřeba a pneumatika se zároveň ještě rychleji opotřebovává.
Rozdíly jsou patrné na suché i mokré vozovce
Low-costové pneumatiky mají horší jízdní vlastnosti na suché i mokré vozovce, přičemž rozdíly v kvalitě se zvyšují s narůstající rychlostí vozu a rostoucí vlhkostí (resp. mírou pokrytí vozovky souvislou vrstvou vody).
Všechny tyto „nevýhody“ jsou přitom vykoupeny rozdílem několika set korun v pořizovací ceně pneumatik. Pokud si spočítáte, o kolik se Vám prodraží povinné ručení z důvodu ztráty bonusů, pravděpodobně se bude jednat o částku převyšující rozdíl v ceně tzv. prémiových a low-costových pneumatik.
Při výběru pneumatik se tedy více než cenou řiďte výsledky nezávislých testů. Mezi ty nejvíce renomované patří testy německých auto-moto klubů (ADAC, ACE Lenkrad) či odborných magazínů jako Auto Bild, Auto Zeuitung, Sport Auto.