Autonovinky
🕓 2 min

Superb má silného soupeře! Srazí ho Insignia na kolena?

Koncern má velký problém

Opel Insignia platí v nižší střední třídě za mnohdy opomíjeného soupeře tuzemského Superbu a wolfsburgského Passatu. Přitom se Insignia svým konkurentům nejen vyrovná, v mnohém je dokáže i zastínit. Toto tvrzení platí dvojnásob o její nové generaci, která co nevidět dorazí na evropský trh.

 

 

Brzká předpremiéra

Nová generace této německé limuzíny nižší střední třídy sice prožije svou světovou premiéru teprve na jarním autosalonu v Ženevě. Opel ovšem její podobu zveřejnil online s velkým předstihem.

 

 

 

Z baculky atletkou

Jen při pohledu na design této novinky je všem jasné, že Škoda se bude muset s příštím faceliftem Superbu skutečně vytáhnout. To samé platí i o Volkswagenu v případě Passatu, jinak se mohou koncernové limuzíny setkat s velkým problémem. Současná generace Insignie skutečně nepatří na silnici mezi nejvýraznější vozy. S příchodem nové generace se to ale radikálně změní. Pryč jsou baculaté tvary. Nová Insignia zaujme svou sportovně laděnou siluetou a zejména agresivními prolisy, který na karoserii skutečně není pomálu a v kombinaci s ostrými hranami a drsným pohledem přední masky tvoří jedinečný a neokoukaný celek. Při podrobném zkoumání je patrné, že Opel v případě Insignie navázal na nový designový jazyk, který nastolila nová Astra a v případě větší insignie jej dále rozvíjí.

 

 

Je se na co těšit

Co se týče jízdních dojmů, jde o velkou neznámou. Prozatím můžeme vycházet jen ze zkušeností s minulou generací. Ta mě v kombinaci se silným a úsporným dieselovým dvoulitrem naprosto uchvátila. Pokud tedy Opel jízdní vlastnosti Insignie ještě zlepšil (a chvástá se, že ano) máme se skutečně na co těšit.

 

 

Překvapení pod kapotou?

Podle informací našich zahraničních kolegů můžeme pod kapotou nové Insignie opět očekávat silný dvoulitr 2.0 CDTi. V nabídce ale nebude chybět ani motor 1,6 CDTi, dobře známý ze současné Astry. Těšit se navíc můžeme i na zcela nový osmistupňový automat a nově vyvinutý pohon všech kol, nahrazující zadní diferenciál spojkami.

 

Foto: Opel

 

 

 

 

 

Picture of Petr Míka

Petr Míka

Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *