Luxusní Hyundai Genesis má v ČR jen jeden motor a taky smělé plány
Zatím těžko říci, zda je Hyundai Genesis „vše, po čem jsme kdy toužili“, jak nás přesvědčuje oficiální slogan automobilky, nicméně jisté je, že se snaží zařadit mezi manažerské sedany, kde stále dominuje Mercedes třídy S. Že nemá jít o obyčejný osobák, ukazuje Hyundai už tím, že se tu zřekla svého typického „H“. Místo něj můžeme vidět znak nápadně připomínající Bentley a Aston Martin.
Pokud byste se pro toto auto rozhodli, věřte, že ač relativně bohatá sériová výbava, která zahrnuje například 19“ kola z lehkých slitin, bi-xenony, bezklíčový vstup, 9 airbagů nebo 360stupňový kamerový systém spojený s inteligentním parkovacím systémem, je u nás k dostání pouze s jedním motorem, a to s benzinovým 6válcem o obsahu 3,8 l, s pohonem všech kol a s 8stupňovým automatem. Jiná motorizace prostě není v ČR možná. To v Americe jsou na tom o poznání líp. Nabídku benzinových motorů má Genesis za oceánem daleko širší a objednat si tu můžete klidně i osmiválec.
Genesis znamená v latině zrod. Není vůbec těžké tipnout, s jakým úmyslem tento luxusní model vyrobili. Hyundai Genesis se zrodil proto, aby se neochvějně zařadil po bok luxusních modelů prémiových značek, jako jsou BMW, Audi, Mercedes nebo Lexus. Povede se mu to? Na první pohled sice auto nevypadá špatně, ale při bližším zkoumání je evidentní, že se až zbytečně mnoho inspirovalo právě u své exkluzivní konkurence. Ve výsledku však může zapůsobit spíše dojmem neškodného „strakatého křížence“, který bude na svého majitele nějakou tu chvíli čekat.