Historie
🕓 3 min

Výběr 4 luxusních veteránů, které můžete vlastnit

Pokud již vášnivým sběratelem veteránu jste, nebo o pořízení nějakého letitého skvostu uvažujete, ať už jako o zajímavé investici, či jste rozhodnuti vlastním umem a trpělivostí stvořit z vraku pojízdného krasavce, neměl by Vás minout specializovaný server www.rajvetranu.cz. Naleznete zde dva tisíce nabídkových inzerátů automobilů, motocyklů, starší vojenské techniky, a kupříkladu i klenotů z přelomu 19. a 20.století. Pojďme se podívat na TOP 4 automobilových legend, které jsou aktuálně na tomto serveru nabízeny.

Ferrari 275 GTS

Exklusivní a nejdražší položkou na serveru je Ferrari 275 GTS. Tento model byl poprvé představen na autosalonu v Paříži v roce 1964 po boku kupé sourozence 275 GTB, jako důstojný, rychlý a zároveň pohodlný nástupce ikonického Ferrari 250. Model GTS měl otevřenou střechu a od GTB se lišil i předními světlomety. Byl navržen primárně pro americký trh. Jeho výjimečnost podtrhuje i to, že bylo vyrobeno pouhých 200 kusů (z toho 14 s volantem vpravo). Zatím nejdražší Ferrari 275 GTS se vydražilo v aukční síni Sotheby´s v roce 2015 za $ 2.365.000.


Mercedes-Benz 300 SLS

Další legenda a opět dvousedadlový sportovní vůz. Ikona precizního německého inženýrství 50. Let minulého století – Mercedes 300 SL. Toto kupé se proslavilo dveřmi, které se otevíraly jako křídla racka. Dalším přínosem byl motor s mechanickým vstřikováním namísto tradičních karburátorů a propracovaným designem, který zahrnoval velmi lehkou konstrukci (1295 kg). Podle výrobce SL 300 mohl dosáhnout rychlosti až 235 km/hod. a zrychlení z 0 na 100 km/hod. za 9,3 sekundy. Dva roadstery 300 SLS  bylo zkonstruovány jako odlehčená varianta (část dílů karoserie bylo z hliníku) sériového vozu 300 SL a se zvýšeným výkonem přímo pro americké mistrovství sportovních vozů v roce 1957, kde závodník  Paul O'Shea na tomto voze ve své kategorii s přehledem zvítězil. Jak kompletní a obdobná renovace dopadla na přelomu tohoto století a nakolik tento klenot může být Váš je možno vidět zde:


BMW M1 Procar M.ANDRETTI

Tyto dnes již klasické supersporty proslavil slavný seriál Procar BMW M1 Championship, který si získal obrovskou popularitu a kultovní status mezi fanoušky po celém světě, byť se pořádal pouze v sezónách 1979 a 1980, kde piloti formule 1 závodili na identických vozech BMW M1, které speciálně pro závody upravovala firma Procar. Jeden takovýto unikátní rychlík je k mání zde:  

Ferrari F40

Jak prohlásil tehdy již téměř 90letý Enzo Ferrariho v roce 1987, kdy F40 při oslavě čtyřicátého výročí vzniku automobilky sám světu představil, že si přál vyrobit vůz na památku slavných časů Le Mans, kdy jste mohli s jedním autem jezdit i po silnicích, i s ním závodit. Nikdo nepochybuje, že se mu to bezezbytku podařilo a jeden takový skvost z celkem z 1311 vyrobených je na prodej zde:

Picture of Marek Hervíř

Marek Hervíř

Nadšenec do všeho, co jen trochu smrdí benzínem. Zároveň také spoluzakladatel magazínu Autotrip.cz. Nejvíce ho baví auta, "se kterými si člověk může více hrát a cítí odezvu při každém manévru". Nejčastěji pro vás Marek připravuje různé návody, postupy a informační články.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *