Domů » Historie » Ferrari Testarossa – legendární sporťák z 80. let

Ferrari Testarossa – legendární sporťák z 80. let

0

Ferrari Testarossa je dnes trochu zapomenutý model, který ale ve své době patřil mezi naprosté špičky. Čím je tak zajímavé a proč byste si ho měli koupit i v roce 2022?

Ferrari Testarossa – legendární sporťák z 80. let

Úspěch hned na začátku

Ferrari Testarossa se vyrábělo v letech 1984 až 1996. Poprvé bylo uvedeno v Paříži v roce 1984. Jméno Testarossa pochází z italského testa a rossa, čímž se odkazuje na stylové, červeně lakované hlavy válců. Nejde ale jen o válce jako takové. Jméno Testarossa zvolili jako poctu ikonickému závodnímu autu 250 Testa Rossa, které vyhrálo hned několik prestižních sportovních událostí.

Vozy Testarossa patřily ve své době mezi ty nejvýkonnější a jen tak někdo si je dovolit nemohl. Dvoudveřové kupé s dynamickým designem zaujalo hned na první dobrou. A než pařížský autosalon skončil, Ferrari obdrželo 37 objednávek na nový vůz. Slibný start zářné kariéry, kterou Testarossa udělalo. Ve své garáži tento vůz zaparkovali celebrity jako O. J. Simpson, Mike Tyson či Michael Jordan.

Náprava chyb Berlinetta Boxer

Před Testarossou automobilka Ferrari uvedla v roce 1973 na trhu Berlinettu Boxer. Poslední její verze spatřila světlo světa 1981, ovšem i ta se potýkala s několika problémy. Především s nedostatkem úložného prostoru a nesnesitelným horkem uvnitř, které bylo způsobené nepříliš dobře vyřešeným trubkám z motoru. Testarossa naštěstí tyhle chyby nemá.

Konstruktéři to vyřešili vybudováním dvou radiátorů poblíž motoru na obou stranách vozu. Překryly je ikonickými pruhy, podle kterých Ferrari Testarossa spolehlivě pozná snad každý. Pruhům se někdy z legrace přezdívá struhadla na sýr.

Ferrari Testarossa k prodeji

Technické okénko – jaký má Ferrari Testarossa výkon?

Auto pohání čtyřdobý plochý dvanáctiválec o objemu 4 942 cm3. Výkon Ferrari Testarossa je 287 kW. Pětistupňová převodovka přenáší pohon na zadní nápravu. A jaká je maximální rychlost? U základního modelu 290 km/h. Spotřeba je 16 km na 100 km.

U modelu 512 TR má motor o něco výkonnější. A proto se zvýšila i jeho maximální rychlost z 290 km na 307 km/h. Následující model 512 M, představený v roce 1994, opět pokročil. Maximální rychlost se vyšplhala na 315 km/h. Oba novější modely prošly menšími úpravami karoserie.

Pár rad před koupí

Ferrari Testarossa je stále krásné a výkonné auto, které potěší každého milovníka sportovních vozů. Ať už je to vysokým výkonem nebo stylovým futuristickým designem. Rozmyslete si však, zda patříte k nostalgickým sběratelům a do vaší garáže se hodí spíš originální Testarossa. Nebo se chcete na silnicích pořádně blýsknout? Modely 512 TR a 512 M mají o něco větší výkon a aerodynamičtější tělo.

Dejte si pozor také na to, v jakém stavu jsou důležité součástky. Přeci jen je to auto, které už má pár let za sebou. Ideální je kupovat vůz po kompletním velkém servisu. Jako například toto Ferrari Testarossa ze Sportovních vozů.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Nejnovější články

Řidičské oprávnění

Řidičský průkaz – Velký přehled: od autoškoly až k psychotestům

0
Nejspíš se zrovna chystáte do autoškoly, nebo plánujete rozšíření svého řidičského oprávnění. V České republice máme hned několik skupin řidičského oprávnění, které určují, jakou...