Mazda se stejně jako jiné značky snaží využívat moderní technologie a dekarbonizovat. Zástupcem, který se snaží o to, byla Mazda MX-30, vždy čistě elektrická. Tentokrát ale přichází plug-in hybrid verze. Proč? Je to jasné, motivací je delší dojezd.
Elektromobily vypadají dost často moderně až futuristicky a Mazda MX-30 R-EV není výjimkou. Má elegantní přívětivou masku, tvarované LED světlomety a netradiční freestylové dveře, které se rozevírají. I interiér stojí za to. Sami si vyberte, zda upřednostňujete látkové čalounění, nebo umělou kůži. Dbá se na spojení s přírodou, což připomíná třeba korkové obložení středové konzole.
Silný výkon s nízkými emisemi
Mazda MX-30 R-EV má elektromotor e-Skyactiv EV a výkon 125 kW. Spalovací motor je rotační s objemem 50 litrů. Funguje pouze jako generátor energie, v autě je proto, aby zvyšoval dojezd. Chcete znát čísla? Čistě elektrická síla dojede 85 km, díky dobíjení spalovacím motorem je však auto schopné dojet až 680 km. Emise jsou pouhých 21 gramů na km.
Mazda dbala i na bezpečnost. Auto má systém, který při nárazu vypne napájení. Akumulátor je výborně odizolován, takže je chráněn při nárazu nebo před přírodními živly. Co se týče přehřívání, chrání ho inovativní chlazení.
Neobvykle rychlé nabíjení
Mazda se zaměřila nejen na dojezd, ale i na rychlost nabíjení, které je také slabinou elektromobilů. Kdo má čas po cestě na hodiny zastavovat, aby dobil baterku? Mazda MX-30 R-EV se však dá dobít z 20 na 80 % střídavým proudem pouze za 90 minut. A při rychlonabíjení stejnosměrným proudem dokonce jen 25 minut. To je tak akorát doba, abyste si odskočili na toaletu a vypili kávu.
Zní vám tahle nová Mazda lákavě? Stavte se do Auto Jeremiášova v Praze, kde vám ochotně zajistí zkušební jízdu. Určitě budete nadšení.