Na světě byste našli jen těžko specifičtější automobilový trh než je ten v „Říši středu“. Čínský motorista se nezajímá o průměrnou spotřebu, zrychlení z nuly na sto, maximální rychlost a už vůbec ne o stabilitu v projížděných zatáčkách. To co čínského zákazníka zajímá je velikost vozu a počet „hejblátek“, která nalezne v interiéru. Není proto divu, že většina automobilek přistoupila na politiku výroby diametrálně odlišných automobilů pro Čínu.
Na tuto politiku nyní přistoupil i jinak tradičně založený britský Jaguar pomalu odhaluje nový XF L. Označovat tento vůz za nový by ale nebylo správné. Jedná se o běžný, středně velký manažerský sedan XF. Aby se ale zamlouval čínským zákazníkům, Jaguar značně prodloužil jeho rozvor. Po tomto zvětšení se z původně středně velkého sedanu stal obávaný nepřítel pro Mercedesy třídy E a BMW pětkové řady, které se v Číně, díky své vynikající pověsti, těší obrovské oblibě.
Pod kapotou této jaguáří „novinky“ bude pracovat přeplňovaný zážehový dvoulitr.
Odhalení již za týden
Bohužel pro nás, zatím neznáme finální podobu vozu a tak stále jen hádáme, jak asi bude prodloužený XF vypadat. Jaguar prozatím odhalil pouze teaser v podobě fotografie na které si můžeme prohlédnout zadní blatník, grafiku zadních světlometů a nápis XF L, umístěný na výfuku kufru.
Světlo světa spatří automobil již za týden, 25. dubna v průběhu Peking Auto Show 2016.
Jaguar made in China
XF L ale není jedinečný jen tím, že se bude jednat o první vůz, s kočkovitou šelmou ve znaku, vyráběný speciální pro „Říši středu“. Jedná se i o první Jaguar, který bude vyráběn na čínském území. Konkrétně bude jeho výroba probíhat v továrně Jaguar Land Rover v provincii Chanhshu, kde již probíhá výroba Range Roveru Evoque a Land Rover Discovery Sport.
Foto: Jaguar