Úsekové měření rychlosti: Jak funguje a jak se vypočítává?

0
1888
kamera

Úsekové měření rychlosti patří k jednomu ze způsobů, jak policie monitoruje chování řidičů na silnicích. Setkáte se s ním hlavně v Praze a stará se o něj propracovaný kamerový systém. Zjistěte, jak to celé funguje.

Úsekové měření ročně odhalí spoustu přestupků. Není tak nápadné a netrénované oko v neznámé lokalitě si měřících kamer nemusí ani všimnout. Jde o jeden ze způsobů, jak policisté dohlíží nad prohřešky řidičů. A ty neposlušné penalizují na základě bodového systému.

Co je to úsekové měření

Úsekové měření je pasivní způsob, jak přijít na neukázněného řidiče a vybrat pokuty za překročení rychlosti. Starají se o něj kamery, které výsledky posílají na příslušné úřady (Magistrát nebo na Městskou policii). Ty potom řeší případné hříšníky.

Ač je tento systém spoustě řidičů proti srsti, nedodržení rychlosti stojí za většinou dopravních nehod v ČR. Tento systém tak neslouží jen jako forma represe, ale hlavně jako prevence, která má ukázňovat. Otázkou však je, zda namátkové měření skutečně dokáže někoho změnit. Na úsekové měření narazíte především v hlavním městě Praha.

silnice

Jak funguje úsekové měření rychlosti? Vypočítává průměr

Úsekové měření rychlosti funguje trochu jinak než policista s radarem. Systém se skládá z více kamer, které monitorují úseky vozovky. Každý takový úsek má kameru na začátku a na konci. Poznáte ho i podle bílého pruhu na silnici – přesněji příčné čáry přes jízdní pruh, která značí začátek a konec měřeného úseku.

Nad bílým pruhem už stojí kamera, která při vjezdu do úseku zaeviduje vaši registrační značku. Od této chvíle se vám měří čas, který se stopne, jakmile projedete pod druhou kamerou, která se nachází na konci úseku. Neměří se tedy rychlost aktuální, ale průměrná. Jakmile projedete druhou kamerou, porovná systém čas průjezdu s časem vjezdu a provede výpočet.

Když do měřeného úseku vjedete s vyšší než povolenou rychlostí, můžete zkusit přibrzdit, aby výsledek nebyl tak špatný. Pozor – kamery rozhodně neoklamete tím, že změníte pruh. Všechny jsou totiž propojené, takže vám to stejně spočítají.

V případě, že systém zjistí, že jste jeli nepovolenou rychlostí, vyfotí si automobil se státní poznávací značkou a vše odešle na příslušná místa. Úředníci přestupek vyhodnotí a pošlou vám doporučený dopis s výzvou k úhradě vyměřené pokuty.

Systém má slabiny

  • Jelikož systém nefotí vozidla zezadu, motorkáři většinou vyváznou bez postihu.
  • Vozidla, jejich SPZ zakrylo jiné auto. I v tomto případě mohou příslušné orgány jen těžko dokázat totožnost.
  • Pokud do úseku vjedete příliš rychle, ale podaří se vám zpomalit, tak aby se průměr vešel do povolených hodnot. No tak potom jste v suchu.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Vložte váš komentář
Vaše jméno