Další skvost z Bonhams
Aukční síň Bonhams je proslulá prodejem extrémně drahých a extrémně vzácných automobilů s neobyčejnou historií. Mezi tyto pozoruhodné stroje patří i legendární Jaguar C-Type z roku 1952.
Jaguar C-Type, známý také jako XK120C, byl postaven jako závodní stroj, na bázi sériového Jaguaru XK 120. Vůz se dočkal masivní odtučňovací kůry a viditelné úpravy aerodynamiky. Upravená, hliníková karoserie vozu, byla dílem Malcomla Sayera, který těžil ze svých zkušeností z práce pro leteckou společnost Bristol.
Pod kapotou vozu se nacházel dvouvačkový řadový šestiválec XK, s upravenými hlavami válců, s dvojicí karburátorů SU, které byly později nahrazeny karburátory značky Webber. Tento agregát o objemu tři a půl litru, dokázal vyvinout výkon až 205 koňských sil. V roce 1952 se vozy C-Type dočkaly další technické inovace v podobě kotoučových brzd na všech kolech, které Jaguaru dodávala společnost Dunlop.
Bohatá historie plná trofejí
Právě ze zmíněného roku 1952 pochází automobil, který bude již 13. května dražen v Monaku. Jedná se o model se sériovým číslem XKC 011. Nejde ale jen tak o nějaký závodní vůz. Historie tohoto veterána je totiž doslova psána zlatem.
Vůz se účastnil v roce 1952 závodu Le Mans 24 hodin, v roce 1953 se představil na Mile Margia a na Targa Florio a dokonce se mu podařilo zvítězit v tradičním závodě v Goodwoodu.
Poté, co byl vůz odkoupen belgickým týmem Ecurie Francorchamps byl automobil upraven a byli na něj použity mnohé díly z identického vozu se sériovým číslem XKC 047.
Po tomto zákroku se vůz opět představil v Le Mans, Spa Francorchmaps, ADAC 1000 kilometrů, nebo na klasickém závodu v Nürburgringu.
V roce 1955 byl automobil odkoupen společností Dunlop, která jej využívala jako testovací kus a předváděcí automobil.
V roce 1963 přešel vůz do majetku rodiny Griffithových a nyní, po 63 letech je nabídnout k prodeji. Prodejní cena je odhadnuta na 110 – 140 miliónů korun.
Foto: Bonhams