Jméno Valentino Balboni je v automobilovém světě legenda nepopsatelných rozměrů. Leckdo by si tak mohl myslet, že se jedná o slavného závodníka. To je omyl. Tento slavný Ital, totiž pracoval více než 40, let jako testovací jezdec automobilky Lamborghini. Odhaduje se, že více než 80% všech prodaných vozů s býkem ve znaku, prošlo Balboniho důkladnou kontrolou jízdních vlastností.
Po svém odchodu na zasloužený odpočinek, dostal Valentino od společnosti, pro kterou toho tolik vykonal, dárek, jaký by si přál každý automobilový nadšenec. A to sice úchvatnou speciální edici jeho oblíbeného supersportu. Vzniklo tak Lamborghini Gallardo Balboni.
Dle slov Richarda Hamonda z britského Top Gearu se dá tento vůz popsat jako „takové punkové Lamborhini„. Já s ním nemohu jinak než souhlasit. Přeci jen supersport s pohonem zadních kol a pořádnou manuální převodovkou, se v dnešní době vidí opravdu jen málokdy.
Změny v jízdních vlastnostech (a pruh na kapotě) vůz proměnily na tak jedinečný stroj, že Gallardo Balboni si okamžitě získalo srdce zástupů automobilových nadšenců.
Nástupce přichází
Ale abychom se dostali k jádru článku. Gallardo Balboni bylo výjimečné zejména tím, že se zkrátka vymykalo pravidlům, že každé „Lambo“ disponuje dokonalým systémem 4×4. A nyní se toto jedinečné Gallardo dočkalo svého duchovního nástupce.
Tím se stává model Huracán LM580-2. Bystrým čtenářům jistě došlo, že ona dvojka na konci označení vozu, vyjadřuje dvojici poháněných kol. Číslo 580 zas neoznačuje nic jiného, než počet bujných italských plnokrevníků, kteří dřímají v 5,2 litrovém motoru V10.
Změny v technice, ale nejsou jediným rozdílem od běžného Huracánu. I v exteriéru se udály jisté změny. Na první pohled si jistě každý všimne zvýrazněných otvorů sání na přídi, které jsou doslova podtrženy zcela novým nárazníkem. Při pohledu na záď zas každému učaruje upravený difuzor a jeho čtveřice koncovek výfuků.
Zdroj: Lamborghini