Manuál nebo automomat? U BMW M mají jasno!
Manuální nebo automatická převodovka? To je odvěké téma motoristů všech věkových skupin. Většina řidičů se ale shoduje na jednom kompromisním řešením. Do města rozhodně automat, na zakroucenou okresku manuál.
To si ale nemyslí vedení většiny současných automobilek. Před několika měsíci ohlásilo Lamborghini, že manuální převodovkám u jejich modelů již odzvonila hrana. S podobným prohlášením přišla nedávno i společnost BMW.
Konkrétně se toto prohlášení týká divizi Motorsport, která se věnuje vývoji sportovních modelů s přídomkem M.
Jak se dalo očekávat, společnost se okamžitě dočkala kritiky obrovských rozměrů od všech vyznavačů manuálů ze všech koutů naší galaxie.
Trh je neúprosný
BMW ovšem nemá jinou možnost, než se pustit právě touto cestou. Vývoj manuálních převodovek pro sportovnější modely stojí nemalé finanční prostředky. Ve finále si ale vůz s manuální převodovkou koupí pouze zlomek zákazníků.
M4, M3 a M2 prozatím s manuálem
Zatím se sice jedná jen o modely M5 a M6. Menší modely M4, M3 a M2 budou prozatím prodávány s manuální převodovkou. Je ale jen otázkou času, než bude i u menším modelů „eM“ nabízena pouze převodovka automatická.
BMW je v současnosti stále zcela nezávislou automobilkou. Aby si udržela svou suverenitu i v souboji s giganty jako je Volkswagen, Toyota či Ford je nucena sahat k takovým úsporným opatřením jako je právě ukončení produkce některých dílů jako například převodovky. Jedná se o stejný důvod, proč Subaru uvažuje o ukončení produkce oblíbeného modelu BRZ. Lidé sice BRZ obdivují, ale jen málokdo si ho doopravdy koupí. A pro malou samostatnou automobilky se zkrátka nevyplácí vyrábět model, který sice všichni milují, ale nikdo nekupuje.
Foto: wikimedia.com