Zajímavosti
🕓 4 min

Na co se můžeme těšit v roce 2016?

Autoprůmysl – zrcadlo ekonomiky

Trh s osobními automobily je ve své podstatě dokonalým zrcadlem světové ekonomiky. Pokud se ekonomice daří, lidé mají dostatek peněz a mohou si dovolit kupovat nepotřebné sporťáky, supersporty, stejně tak jako zbytečně luxusní SUV a limuzíny. A přesně takových vozů jsme se dočkali v letošním roce.

Letošní rok byl a stále je, na automobilové novinky opravdu vydařený, ale jak to bude s rokem příštím? Pojďme se v následujícím příspěvku podívat na hlavní novinky, kterých se dočkáme v nadcházejícím roce, 2016.

Novinky z Mladé Boleslavi

Kde jinde začít, než u naší tuzemské automobilky Škoda. Pokud pravidelně sledujete dění v automobilovém průmyslu, jistě znáte osud druhé generace Roomsteru. Ta byla horlivě očekávána, dokonce se šířily fámy, že její prodej bude namísto v České republice spuštěn na Slovensku. Vše je ale jinak. Ač měla automobilky připraveno již několik hotových kusů a i výrobní linky mohly být spuštěny každým okamžikem, vedení oznámilo okamžité ukončení projektu. Údajně kvůli finančním úsporám, pravděpodobnější je ale varianta, že VW by zkrátka nepřekousl úspěch Roomsteru na úkor Caddyho.

Na co se ale od mladoboleslavské automobilky můžeme těšit, je nové SUV. To by mělo být podobné konceptu z dílny mateřského Volkswagenu – CrossBlue.

TIP: Jaké SUV je nejlepší?

Nekonečný příběh Giulie

Alfa Romeo svět šokovala na letošním autosalonu ve Frankfurtu. Přitom se chvástala, že spuštění výroby nebude trvat dlouho. Ale co čert nechtěl. Italové bohužel příliš spoléhali na příjmy z čínského trhu. Ten totiž v současnosti neočekávaně stagnuje a stejně tak stagnuje i situace s vypuštěním Giulie. Z plánovaného začátku roku 2016 sešlo velmi brzy. Zatím to vypadá, že se této krásky, která si brousí zuby na BMW M3, dočkáme v polovině roku 2016, ale kdo ví.

Novinka z britských ostrovů

Aston Martin DB9 je obdivovaný od roku 2003 až do dnes. Je ale jasné, že za takovou řádku let již nemůže konkurovat svým moderním soupeřům. Jeho životní cyklus se tak bleskově chýlí ke konci. Nahrazen bude novinkou s názvem DB11. Té bude v útrobách bít šestilitrové, dvanáctiválcové srdce. Více informací včetně konečného designu si automobilka prozatím dobře stráží. Konečná podoba DB11, je tak velkou otázkou.

Rapid by se měl obávat

Fiat Aegea je již poměrně ohraná písnička. Svou premiéru si odbyl již v květnu letošního roku a pomalu a jistě se začíná prodávat v Evropě. V našem výčtu novinek pro příští rok ho ale i tak musíme uvést. To hlavně z důvodu, že tento konkurent domácího Rapida a Dacie Logan se k nám dostane právě až začátkem příštího roku. Bude tak velkou otázkou, jak se tato trojice dostupných, kompaktních, sedanů popere o zákazníky. O ty totiž v tomto segmentu nikdy není nouze.

Pozadu nezůstávají ani Italské supersporty

Samotný titulek jistě vypovídá o všem. Těšit se pro příští rok můžeme i na italskou zběsilost s výkonem 800 koní. Ta tentokráte nevznikne ve věhlasných stájích Marenella ani v Sant'Agatě. Zmíněná nekompromisní novinka totiž vyjede z garáží v Modeně, kde sídlí automobilka Pagani. Pokud se právě hrozíte, že Pagani opět přišlo s dalším pokračováním nekonečného příběhu o Zondě, můžete být v klidu. Nejedná se totiž o Zondu ale o její sestřičku – Huayru. I ta se dočká ostré verze R. Ta bude tradičně poháněna masivním dvanáctiválcovým véčkem s objemem šest litrů, který Pagani odebírá od německého Mercedesu. Premiéru by si tato okruhová bestie měla odbýt již počátkem příštího roku na autosalonu v Ženevě.

Lamborghini se hlásí o slovo

Sant'Agatu jsme dnes již zmiňovali. Ale i zde se chystají novinky. První z nich je ale velmi sporná. Lambo se totiž rozhodlo si oficiálně zaregistrovat název Egoista. Toto jméno nesl odvážný koncept připomínající spíše než vůz, bitevní stíhací letoun. Je tak možné, že se od automobilky můžeme těšit na pokračování této ságy. Jisté je ale to, že se v Sant'Agatě usilovně pracuje na voze, který uctí památku sta let od narození zakladatele automobilky, Ferruccia Lamborghiniho. Podle interního zdroje z automobilky máme očekávat krásný stroj, který ovšem nebude natolik extrémní, jak bychom očekávali dle předchozích limitovaných vozů, jako Reventon, Sesto Elemento nebo Venono.

Zdroj obrázků: Youtube, Fiat, Lamboghini

Picture of Petr Míka

Petr Míka

Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *