Německá automobilka Volkswagen nabízí u svého posledního modelu Passat s typovým označením B8 zcela nový naftový motor přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Maximální výkon tohoto dvoulitru, konkrétně 240 koní a 500 Nm, je pro většinu z nás více než dostačující, ale:
Zřejmě proto, že v nabídce VW již nenajdeme možnost vybavit Passat šesti či osmiválcovými motory (jako to šlo u předchozích generací), automaticky se dostává do hledáčku zájmu ladičských firem jako v případě firmy BB automobiltechnik. Tady si vzali motor do parády a nabízí doping ve dvou výkonnostních úrovních, a sice na 275 koní a 300 koní. Krouticí moment se při této úpravě zvýší na 570 a 630 Nm. Cena za zvednutí výkonu na 275 koní vám prodraží rozpočet o cca 30 000 Kč.
Nový VW Passat 2.0 Bi-TDI je u nás v prodeji od konce roku 2014 a jedná se o nejdražší variantu začínající na 1 027 900 Kč. Prodává se pouze ve výbavě Highline s pohonem všech kol a jako jediný Passat v nabídce má i 7stupňový automat DSG. (Lacinější sourozenci mají jen 6stupňový automat.