Zajímavosti
🕓 2 min

Nízká cena pneumatik může být draze vykoupena

Tzv. low-costové pneumatiky nabízí nízkou pořizovací cenu, tím však výčet jejich výhod často končí. I přes nízké pořizovací náklady, poměr cena/výkon nemusí být u tohoto typu pneumatik příznivý. Proč, to Vám povíme níže…

 

Podle testů společnosti Continental, „low-costové pneumatiky mohou mít až o polovinu delší brzdnou dráhu na mokré vozovce. I v městském provozu činí rozdíly v brzdné dráze několik metrů!

 

Low-costové pneumatiky jsou vyrobeny z méně kvalitní směsi a jejich vzorek hůře odvádí vodu. Pokud k tomuto přičteme rychlejší opotřebení, tj. v čase rychleji zvyšující se riziko aqupalanningu, řidiči mají zaděláno na „horké“ chvilky za volantem.

 

Jízda na „věčně podhuštěných“ pneumatikách

Kombinace výše uvedeného má rovněž negativní vliv na spotřebu. U low-costových pneumatik dochází z důvodu použití méně kvalitních směsí a hůře „vyladěnému“ vzorku k situaci podobné podhuštěným pneumatikám. Do styku s vozovkou přichází větší část pneumatiky, tj. roste valivý odpor, spotřeba a pneumatika se zároveň ještě rychleji opotřebovává.

 

Rozdíly jsou patrné na suché i mokré vozovce

Low-costové pneumatiky mají horší jízdní vlastnosti na suché i mokré vozovce, přičemž rozdíly v kvalitě se zvyšují s narůstající rychlostí vozu a rostoucí vlhkostí (resp. mírou pokrytí vozovky souvislou vrstvou vody).

 

pneu

Všechny tyto „nevýhody“ jsou přitom vykoupeny rozdílem několika set korun v pořizovací ceně pneumatik. Pokud si spočítáte, o kolik se Vám prodraží povinné ručení z důvodu ztráty bonusů, pravděpodobně se bude jednat o částku převyšující rozdíl v ceně tzv. prémiových a low-costových pneumatik.

 

Při výběru pneumatik se tedy více než cenou řiďte výsledky nezávislých testů. Mezi ty nejvíce renomované patří testy německých auto-moto klubů (ADAC, ACE Lenkrad) či odborných magazínů jako Auto Bild, Auto Zeuitung, Sport Auto.

Picture of Marek Hervíř

Marek Hervíř

Nadšenec do všeho, co jen trochu smrdí benzínem. Zároveň také spoluzakladatel magazínu Autotrip.cz. Nejvíce ho baví auta, "se kterými si člověk může více hrát a cítí odezvu při každém manévru". Nejčastěji pro vás Marek připravuje různé návody, postupy a informační články.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *