Něco se neustále snaží, aby vaše auto vypadalo co nejvíce opotřebovaně. Může to být například létající štěrk na silnici, posypová sůl, nešikovní řidiči na parkovišti, ale také počasí. Proměnlivé počasí nemá žádné slitování hlavně s podvozkem. Z toho důvodu se u nich řeší kvalitní antikorozní ochrana, aby náhodou jednou neprošel šroubovákovým testem. To je, když se skrz rez šroubovákem dostanete až do interiéru auta. Nástřiky podvozku a ochranné spreje rozhodně nejsou zadarmo, ale dlouhodobě vám dokážou ušetřit hodně peněz.
Jak ochránit podvozek před korozí?
Antikorozní ochrana se většinou řeší až u novějších aut. Ty starší měly ještě pořádné tlusté plechy a rzi trvalo podstatně déle, než se stala problémem. Opravy byly většinou poměrně jednoduché a stačil ocelový kartáč a něco mastného. Protože určitě všichni znáte heslo: “Co je mastné, to přece nerezne.” Rez se tak důkladně okartáčovala a překryla se nějakým oleje nebo gumoasfaltem. Dnes už se takový postup většinou neprovádí. U moderních aut se myslí na co nejnižší váhu a na materiálu se také samozřejmě šetří. Plechy jsou samozřejmě důkladně povrchově upraveny tak, aby nerezly. Jenže to očividně nestačí. Tato vrstva se postupně odře a kvůli vlhkosti začne podvozek reznout. Napomáhá tomu také sůl a kamínky. Problém reznutí se u moderních aut týká spíš už jenom prahů a podvozku.
Jak zabránit reznutí podvozku?
Ten nejjistější způsob je také ten nejjednodušší. Auto dejte do dobře větrané místnosti a nikam s ním nejezděte. Jenže auta byly vytvořeny k tomu, aby se proháněly po silnicích. Díky moderní chemii už dnes můžeme rzi zabránit poměrně jednoduše. Jako první musí samozřejmě na řadu přijít odstranění stávající rzi, aby se nerozlézala. Pokud ji jen zavřete po nějaký přípravek, tak budete za nějakou dobu velice nepříjemně překvapeni. Největším problémem je voda, která se dostane do nějaké dutiny, kde je v ideálním případě ještě usazen třeba písek nebo štěrk.
Možnosti v ochraně podvozku
První možností je zajít do prvního obchodu s autodíly a tam koupit sprej, který ochrání podvozek před korozí. Tyhle spreje samozřejmě nejsou to nejlepší, co můžete automobilu nabídnout. Při výběru spreje se snažte najít takový, ke kterému je přibalena i delší hadička, díky které se dostanete do špatně přístupných míst a dutin. Při aplikaci si dejte pozor na to, aby povrch byl čistý a suchý. I takový sprej je lepší než vůbec nic a korozi můžete značným způsobem zbrzdit.
Profesionální ochrana podvozku
Pokud je pro vás stříkání podvozku sprejem málo, tak se s ochranou podvozku obraťte na profesionály. Pokud najdete někoho, kdo se ochraně před rzí více věnuje, tak bude mít také veškeré potřebné vybavení a zkušenosti, aby byla práce opravdu dobře odvedena. Samozřejmě to nemusí být vždy pravidlem. Opravdu důkladná ochrana podvozku před korozí může trvat hned několik dní, protože je potřebné podvozek zbavit všech nečistot a také ložisek již vzniklé rzi. Při ošetření podvozku a dutin je materiál nanášen v silné vrstvě pod tlakem, tudíž se dokonale přichytí. Také ochrana může vydržet klidně pět let.
Kdy se vyplatí profesionální ochrana podvozku
V tomto případě se ale rozhodněte, zda-li se takový způsob zakonzervování podvozku vyplatí. Tento úkon většinou stojí od 6 do 14 tisíc korun. Pokud je automobil na konci životnosti, tak to mohou být zbytečné peníze, které do něj vložíte. Pokud ale máte nový automobil, tak se tato ochrana může pozitivně projevit na ceně, za který ho následně prodáte. Pokud již výš automobil nějakou rez má, ale ochranu podvozku chcete, tak budete muset postižené místa vyvařit.