Domů » Aktuality » Panoz odhalil zrenovovanou legendu – GTR-1

Panoz odhalil zrenovovanou legendu – GTR-1

0

Automobilka Panoz byla založeno v roce 1989 Danem Panozem v americkém městečku Braselton ve státě Georgia a věnuje se primárně stavbě sportovních automobilů. Krátce po svém vzniku se pozornost Panozu obrátila směrem ke světu automobilových závodů, konkrétně k vytrvalostnímu závodění. Právě díky vytrvalostní série GTR-1 jsou vozy značky Panoz velice známé.

Panoz odhalil zrenovovanou legendu – GTR-1

Legenda v Dubaji

Tato americká automobilka se ale stále věnuje i stavbě automobilů, které jsou homologovány k provozu na veřejných komunikacích. Na právě probíhajícím autosalonu v Dubaji se Panoz chlubí novým Esperante Spyder. Ač se jedná o velice zajímavý vůz s pětilitrovou „vé osmičkou“ pod kapotou, nebude nyní tento kabriolet předmětem našeho zájmu.

Tím se totiž stane automobil, který je vystaven po boku zmíněného Esperante Spyder. Panoz totiž do Dubaje přivezl skutečnou lahůdku. Jedná se o silniční vůz Panoz Esperante GTR-1. Ten byl postaven v roce 1997 ve dvou exemplářích, jako součást procedury homologace závodní verze Esperante pro vytrvalostní závody.

Tento jedinečný stroj v posledním půlroce prošel kompletní renovací, přímo v americké továrně Panozu. Díky této „kůře“ vypadá nyní vůz opravdu, jako by právě sjel z výrobního pásu.

Stále stejná filozofie

Může se zdát, že toho má tento stroj z roku 1997 jen málo společné s Esperantem, které je v produkci nyní. Opak je ale pravdou. I po dlouhých osmnácti letech se Esperante stále drží stejné filozofie. Čili, pořádný motor V8 ukrytý pod dlouhou kapotou, pohon zadních kol a pořádná šestistupňová, manuální převodovka.

Výkon i luxus a karbonovém balení

Esperante GTR-1 je poháněný masivním, šestilitrovým motorem Ford V8 s obrovským výkonem 600 koní. Ten je přenášen skrze šestistupňový manuál ZF na osmnáctipalcová kola od společnosti OZ Racing. Krocení této obrovské síly mají na starosti vysoce účinné brzdy od italské společnosti Brembo. Pokud po výčtu použité, až závodní techniky, očekáváte holý interiér zaměřený na snížení hmotnosti, budete na omylu. Interiér je totiž plný prémiové kůže a vybraných materiálů.

Zdroj: Panoz

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Nejnovější články