Španělská automobilka Seat, dosáhla v loňském roce velkého milníku na cestě vstříc trvale udržitelnému rozvoji a ziskovosti společnosti. Hospodářský rok uzavřela automobilka se ziskem 6 milionů €. To je v porovnání se ztrátou 66 milionů € z roku 2014 výrazný úspěch.
Za tento úspěch vděčí španělský Seat dvěma faktorům. První z nich je celkový nárůst prodeje a nový produktový mix s vyšší ziskovou marží.
Z příjmů z prodeje v roce 2015 utržili 8,3 miliardy €. To je o celých 11 % více než o rok dříve. Historicky se jedná o nejlepší výsledek společnosti a dokonce je to dvojnásobek než v roce 2009. Pokud hovoříme o zisku v přepočtu na jeden vůz, jedná se o nárůst zisku o 3,5 procenta na každém prodaném automobilu.
Automobilka kladného, hospodářského výsledku dosáhla poprvé od roku 2008. Dalším úspěchem je překonání hranice 400 000 prodaných vozů za rok.
Seat roste a dobývá nové trhy
K tomu Seatu výrazně pomohlo oživení trhů v jižní Evropě, kde se Seat těší dlouhodobé oblibě. Nárůst prodeje zaznamenala automobilka i v klíčovém Německu a za zmínku stojí i růst značky v Mexiku.
Foto: Seat