Na nejnovějším modelu SEAT Leon je znát, že za jeho vznikem stojí emoce. Navíc je to poprvé, kdy je k dostání i ve verzi kombi. Toto jsou ingredience, které automobilce SEAT v kuchyni dlouho chyběly.
SEAT Leon
to v rámci koncernu nemá vůbec jednoduché. Kvůli všemožným korekcím ze strany německé matky mu trochu déle trvá nalezení správných tvarů a rozměrů. Vzpomeňte na první dvě generace Toleda. Byly to čistokrevné sedany nižší střední třídy. Jenže pak se něco stalo a třetí generace přišla jako zvětšené MPV Seat Altea, kterému přilepili na záda ještě batoh. A pro změnu poslední generace se vyrábí v České republice s karoserií liftback a jako dvojče české ŠKODY Rapid.
Podobně na tom byl i SEAT Leon. První úspěšnou generaci sympatického nízkého hatchbacku nahradil nástupce, který se opět opticky přiblížil vysokonohé Altee. Tento pro někoho příjemnější vyšší posez ovšem ubral autu na mrštnosti a kompaktnosti. Přestože se Leon vyráběl i ve sportovněji zaměřené verzi FR nebo v nejsilnější verzi SEAT Leon Cupra, prodejní trhák se z něj nestal. Zkrátka a dobře, když chcete něco pálivého, taky si nezakousnete kremroli.
Nižší prodeje však Leonu paradoxně pomohly. Při navrhování nejnovější generace totiž dostali volnější ruku designéři, nikoliv ekonomové. A výsledek opravdu stojí za to! K prodejnímu úspěchu tak pomáhá novému Leonu nejenom skutečně vydařený design, ale i rozšířená nabídka karoserií. Poprvé nabízí variantu kombi označenou jako Leon ST. U SEATU si rovněž všimli zájmu zákazníků o Octavii ve verzi Scout. A tak se na svět vynořil lehce oplastovaný, rvavější model se zvýšenou světlou výškou Leon X-Perience.
Leon přichází i s širší nabídkou motorů, kde si můžete verzi Cupra objednat i s výborným benzinovým přeplňovaným dvoulitrem z dílny VW, naladěným na úctyhodných 280 koní. (Naproti tomu česká ŠKODA Octavia ve své nejsportovnější variantě RS může být osazena maximálně motorem o výkonu 220 koní.) Jak moc je Cupra dobrá, dokládá i to, že se jedná o nejrychlejší produkční předokolku, která překonala dosavadní rekord Renaultu Megané RS Trophy na německém Nürnburgringu.
Zájemci mohou vybírat z benzinových motorů naladěných na 86, 110, 125, 150, 180 a 280 koní. Pro řidiče toužící spalovat naftu jsou připraveny motory o obsahu 1,6 a 2,0 s výkony od 90 do 184 koní. K motorům lze zvolit pochopitelně i dvouspojkový automat DSG.
SEAT se s novým Leonem vydal 100% správným směrem. Je to právě atraktivní design, použité technologie a více variant, čím Leon zatopí konkurentům ve své třídě, a v rámci segmentu možná i Octavii a Golfu. Soupeři, zpozorněte! Tato šelma ve své poslední generaci dostála svému jménu.