Domů » Autonovinky » Nový SEAT Leon. Mrštná šelma, nebo bezzubá kočka?

Nový SEAT Leon. Mrštná šelma, nebo bezzubá kočka?

0
Nový SEAT Leon. Mrštná šelma, nebo bezzubá kočka?

leonNový SEAT Leon. Mrštná šelma, nebo bezzubá kočka?

Na nejnovějším modelu SEAT Leon je znát, že za jeho vznikem stojí emoce. Navíc je to poprvé, kdy je k dostání i ve verzi kombi. Toto jsou ingredience, které automobilce SEAT v kuchyni dlouho chyběly.

SEAT Leon

to v rámci koncernu nemá vůbec jednoduché. Kvůli všemožným korekcím ze strany německé matky mu trochu déle trvá nalezení správných tvarů a rozměrů. Vzpomeňte na první dvě generace Toleda. Byly to čistokrevné sedany nižší střední třídy. Jenže pak se něco stalo a třetí generace přišla jako zvětšené MPV Seat Altea, kterému přilepili na záda ještě batoh. A pro změnu poslední generace se vyrábí v České republice s karoserií liftback a jako dvojče české ŠKODY Rapid.

Podobně na tom byl i SEAT Leon. První úspěšnou generaci sympatického nízkého hatchbacku nahradil nástupce, který se opět opticky přiblížil vysokonohé Altee. Tento pro někoho příjemnější vyšší posez ovšem ubral autu na mrštnosti a kompaktnosti. Přestože se Leon vyráběl i ve sportovněji zaměřené verzi FR nebo v nejsilnější verzi SEAT Leon Cupra, prodejní trhák se z něj nestal. Zkrátka a dobře, když chcete něco pálivého, taky si nezakousnete kremroli.

Nižší prodeje však Leonu paradoxně pomohly. Při navrhování nejnovější generace totiž dostali volnější ruku designéři, nikoliv ekonomové. A výsledek opravdu stojí za to! K prodejnímu úspěchu tak pomáhá novému Leonu nejenom skutečně vydařený design, ale i rozšířená nabídka karoserií. Poprvé nabízí variantu kombi označenou  jako Leon ST. U SEATU si rovněž všimli zájmu zákazníků o Octavii ve verzi Scout. A tak se na svět vynořil lehce oplastovaný, rvavější model se zvýšenou světlou výškou Leon X-Perience.

Leon přichází i s širší nabídkou motorů, kde si můžete verzi Cupra objednat i s výborným benzinovým přeplňovaným dvoulitrem z dílny VW, naladěným na úctyhodných 280 koní. (Naproti tomu česká ŠKODA Octavia ve své nejsportovnější variantě RS může být osazena maximálně motorem o výkonu 220 koní.) Jak moc je Cupra dobrá, dokládá i to, že se jedná o nejrychlejší produkční předokolku, která překonala dosavadní rekord Renaultu Megané RS Trophy na německém Nürnburgringu.

Zájemci mohou vybírat z benzinových motorů naladěných na 86, 110, 125, 150, 180 a 280 koní. Pro řidiče toužící spalovat naftu jsou připraveny motory o obsahu 1,6 a 2,0 s výkony od 90 do 184 koní. K motorům lze zvolit pochopitelně i dvouspojkový automat DSG.

SEAT se s novým Leonem vydal 100% správným směrem. Je to právě atraktivní design, použité technologie a více variant, čím Leon zatopí konkurentům ve své třídě, a v rámci segmentu možná i Octavii a Golfu. Soupeři, zpozorněte! Tato šelma ve své poslední generaci dostála svému jménu.

Přidat komentář

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Dopravní předpisy a pravidla ve Velké Británii

Dopravní předpisy a pravidla ve Velké Británii

0
Řízení ve Velké Británii může být pěkná výzva, a nejen kvůli tomu, že se zde jezdí vlevo. Ve velkých městech na vás čekají nejen...