Škoda Octavia 1.9 TDI se 700 000 kilometry. Jak doopravdy vypadá?

0
758

Kdo by neznal Škodu Octavia první generace. Na cestách je potkáváme po stovkách, a i nadále je potkávat budeme. Hlavně ty s motorem 1.9 TDI. Je to totiž jeden z nejspolehlivějších motorů vůbec. O tom se chtěl přesvědčit Alex Kersten z automobilového kanálu CarThrottle. Jak tedy doopravdy vypadá motor s nájezdem téměř 700 000 kilometrů?

Vzhled odpovídá obrovskému nájezdu

Řekněme si něco bližšího k oné Octávce. Exteriér i interiér nájezdu rozhodně odpovídá. Sedačky jsou potrhané a panely dosti zašlé. Na karoserii byste napočítali jednu vadu vedle druhé. Ona totiž cena tohoto vozu byla v přepočtu 5 800 Kč. Ano, čtete správně. V Anglii jsou prostě vozy levnější. Na druhou stranu ale musíme vzít na vědomí, že auto s takovým nájezdem by bylo levné i u nás.

Jak tedy vypadá motor

Do motoru se pustil profesionální mechanik. První přišlo na řadu EGR (propouští část emisí zpět do sání kvůli snížení emisí). Bez potíží fungovalo, ale bylo velmi zanesené karbonem. Dále se dostal k vačkovým hřídelím. Ty ho mile překvapily. Byly ve výborném stavu a neměly žádné hluboké rýhy.

Stále viditelné honování válců

Po kompletním sundání hlavy se ukázaly další karbonové usazeniny, ale mechanik sám uznal, že situaci čekal výrazně horší. Písty byly v naprostém pořádku a na válcích bylo dokonce stále možné vidět honování. A to i po několik stech tisících kilometrů. Proč je vše tak stále v tak výborném stavu? Odpověď je jednoduchá. Pravidelná údržba a správný kvalitní olej. Ten zamezí opotřebení a prodlouží životnost motoru.

Turbo bude i nadále jezdit

V turbu se samozřejmě nacházela zase vrstva usazeného karbonu. Samotná hřídel měla jen minimální vůli, takže může bez repasi jezdit dále. Při následném složení bylo pouze vyměněno těsnění pod hlavou, instalována byla rozvodová sada a vyměněny byly všechny kapaliny a filtry.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here