Ještě před několika měsíci se zdálo rozhodnutí o invazi české automobilky Škoda Auto na americký trh jako stoprocentně pravdivý fakt. Dnes ovšem padlo z úst pracovníka vedení Škody definitivní ne.
Ve vztahu k příchodu „Škodovky“ na trh v USA se hovořilo zejména o modelech Kodiaq, Superb, Octavia, Yeti a sportovních derivátech s logem vrs na masce chladiče.
Byla by to sebevražda
Samotný Bernhard Maier ovšem tyto spekulace razantně rozehnal. Vstup Škody na americký trh přirovnal k sebevraždě. Dle jeho názoru by bylo pro prakticky neznámou značku nemožné prorazit na tak velkém trhu s neexistující dealerskou sítí a nulovým povědomím o značce na straně veřejnosti. Také dodal, že vstup Škody na trh v USA je to poslední, co by si mohl mateřský Volkswagen přát.
Toto prohlášení je v přímém rozporu se spekulacemi, které se veřejností šířily během léta. V těch se hovořilo o možnosti odchodu Volkswagenu z USA a jeho nahrazením Škodou, která by mohla kompletně převzít jeho rozsáhlou dealerskou sít po celém kontinentu.
Škoda přesto expanduje
Namísto vstupu do USA se Škoda v současnosti soustředí na vstup na nové trhy v menších zemích jako je Singapur, Írán a Jižní Korea.
Foto: Škoda