Domů » Srovnání » Test Audi A6 Allroad: Jak drahý je život s manažerským offroadem?

Test Audi A6 Allroad: Jak drahý je život s manažerským offroadem?

0

Existuje nadšenec do aut, který by neznal Audi A6 Allroad? Tento vůz je dokonalým spojením prostorného rodinného kombíku a terénního auta. Je proto skvělou volbou pro všechny, kteří se potřebují dostat k chatě po blátivé cestě, nebo si jen tak občas rádi vyjedou mimo zpevněnou cestu, ale do práce chtějí dorazit v reprezentativní manažerském voze. Díky luxusnímu vzhledu může být mnohým líto Allroad do špatných podmínek vytáhnout, ale pravda je taková, že je tam jako doma. Není proto divu, že přitáhl naši pozornost. Testovaná Audi A6 Allroad je z roku 2013, pohání ji naftový šestiválec 3.0 o výkonu 180 kW a má najeto 170 000 kilometrů.

Test Audi A6 Allroad: Jak drahý je život s manažerským offroadem?

Tolik oblíbený šestiválec 3.0 TDI

Pod kapotou tohoto vozu se mohou nacházet celkem 4 varianty motoru a testovaný kousek disponoval dobře známým 3.0 TDI o výkonu 245 koní. Díky různým úpravám se ho automobilce podařilo oproti předchozí generaci odlehčit o celkem 30 kg, což se pozitivně projevilo na problému s nedotáčivostí a zlepšila se i spotřeba. Spotřeba ve městě se pohybuje kolem 11 l na 100 km, mimo město 9 l na 100 km a při jízdě na dálnici se dostane na krásných 7,5 litru. V režimu Dynamic je potřeba počítat se spotřebou o cca 1 litr vyšší. Výkonnostní rezerva se pozitivně projevuje na jízdním komfortu a zážitek z klidné jízdy nepřerušuje žádné podřazování v kopcích a podobně.

Audi A6 Allroad 2013
Audi A6 Allroad 2013

Polykač dálničních kilometrů

Při ustálené rychlosti 130 km/h není problém dostat se na spotřebu 6,9 litru, jelikož motor se ustálí na pouhých 1 900 otáčkách. Pokud pojedete rychlostí 100 km/h, tak bude auto točit cca 1 550 otáček a spotřeba do dostane až na 6,2 litru. V reálu má motor od 2 000 otáček síly naprostý dostatek a má rád svižnější jízdu. Když k tomu připočteme fakt, že vysoký komfort v tomto voze máte i při 200 km/h, tak je to ideální auto na dlouhé cesty. Oceníte zajisté příjemnou odezvu na plyn a fakt, že i při motoru v tahu uslyšíte i trávu růst. Zvuk motoru je velice tlumený a pokud je pořádný rámus vaší prioritou, tak tady budete spíš zklamáni.

Chcete si vypočítat cenu za ujetý kilometr? Vyzkoušejte kalkulačku průměrné spotřeby

Interiér Audi A6 Allroad
Interiér Audi A6 Allroad

Co převodovka v Audi A6 Allroad 2013?

Když jsme u otáček motoru v různých rychlostech, na něž má velký vliv převodovka, tak se na ni podívejme. Pro úplnost si uvedeme, že vůz je vybaven převodovkou S tronic. Ve 155 000 kilometrech byla potřeba větší oprava převodovky kvůli špatné spojce, jelikož začala brzo řadit a auto ztrácelo výkon. Jak jsme ale byli informováni, tak vůz byl používán k tahání karavanu o celkové hmotnosti 1 900 kg, což mělo pravidelně na převodovku velký dopad. Po opravě řadí opět neznatelně.

Vzduchový podvozek bývá často problémem

Dostaňme se ale k pravděpodobně nejdůležitější věci, kvůli které si lidé Allroad kupují. A tím je standardně dodávaný vzduchový podvozek. Pomocí jízdních režimů můžete ovlivnit světlou výšku v rozmezí až 60 milimetrů. To doplňuje asistent sjíždění svahů a ukazatel náklonu. Při největším zvýšení podvozku je maximální rychlost omezena na 40 km/h. Tyhle informace si ale přečtete všude a řekněme si tedy, jaký je život se vzduchovým podvozkem. Během 170 000 kilometrů byly potřeba dvě opravy, přičemž jeden úkon bychom ani za opravu neoznačili.

Audi A6 Allroad 180 kW
Audi A6 Allroad 180 kW

Opravy vzduchového podvozku u testovaného Allroadu

Po zhruba roce provozu došlo k rozpojení kontaktů systému podvozku. Vůz mohl nadále pokračovat v cestě a rychlostí omezenou na 60 km/h se majitel dostavil do servisu, kde byla oprava provedena v rámci záruky. Později bylo potřeba vyměnit zadní vaky, přičemž cena za materiál se pohybovala kolem 11 000 Kč a cena instalace se bude samozřejmě odlišovat pode servisu.

Příjemné brzdy a dlouhá životnost brzdových destiček

Na motor i převodovku jsem se již podívali, tak nám zbývají ještě brzdy. Na váhu a výkon vozu jsou naprosto dostatečné a příjemné. Po dobu života tohoto kousku s nimi nebyl problém a první výměnu brzdových destiček si vyžádaly až v 57 000 kilometrech. Majitel má též možnost srovnání s Audi Q7, kde byla potřeba výměna brzdových destiček už v 17 000 kilometrech.

Test Audi A6 Allroad
Test Audi A6 Allroad

Přidat komentář

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Nejnovější články