Srovnání Žebříčky
🕓 7 min

Test: Peugeot 308 SW III (P5) – Sebevědomou cenu obhajuje sexy křivkami

Do našeho redakčního testu se dostal aktualizovaný model oblíbeného kombi Peugeot 308 SW. Nová 308 SW nabízí dvě benzinové, jeden dieselový a nově dvě plug-in hybridní verze. V nabídce tak máte na výběr od základního 1,2 PureTech až po nejvýkonnější plug-in hybrid. V našem testu jsme se zaměřili na oblíbenou verzi 1.2 PureTech s 81 kW a osmistupňovým automatem.

Obsah recenze Zobrazit

    Základní informace

    • Délka: 4 636 mm
    • Šířka: 2 062 mm
    • Výška včetně ližin: 1 442 mm
    • Rozvor: 2 732 mm
    • Světlá výška: 140 mm
    • Palivo: Benzín
    • Výkon: 81 kW
    • Převodovka: 8stupňový automat

    Nabídka pohonných jednotek

    Oblíbená verze SW je na českém trhu nabízena s totožnou paletou pohonných jednotek jako hatchback. Zájemce se tak může těšit jak na benzínovou dvanáctistovku PureTech, tak na spořivou patnáctistovku BlueHDi. Novinkou v nabídce modelové řady je plug-in hybridní verze, která svým maximálním výkonem 180 koní, respektive 225 koní v případě provedení GT, nabízí samotný vrchol nabídky. Základní pohonná jednotka 1,2 PureTech má oproti ostatním motorizacím jednu zásadní výhodu. K dispozici je taktéž s manuální šestistupňovou převodovkou. Ve všech ostatních případech je k dispozici automatická převodovka EAT8 o osmi rychlostních stupních. Z pohledu výkonu nabízí základní dvanáctistovka celkem solidní výkon 130 koňských sil při 5.500 otáčkách za minutu.

    Zájemce o dieselový agregát se může těšit na kultivovanou patnáctistovku BlueHDi s výkonem 130 koní a maximálním točivým momentem 300 Nm. při 1.750 otáčkách za minutu.

    Aby šel Peugeot s dobou nesmí v nabídce chybět elektrifikovaný pohon. V tomto směru si Peugeot prezentuje pohonnou jednotku kombinující benzínovou šestnáctistovku PureTech s elektrickým motorem o výkonu 81 kilowatt. Maximální kumulovaný výkon je v případě verze HYBRID 180 celkem 133 kilowatt a příjemných 360 Nm točivého momentu. Výkonnější verze HYBRID 225 přináší více síly díky silnějšímu spalovacímu motoru o výkonu 180 koní. Elektromotor je v obou případech naladěn na totožný výkon, tedy 81 kilowatt. Nejsilnější 308 SW tak nabízí maximální kumulovaný výkon 225 koní, hodnota točivého momentu zůstává beze změny. Všechny nabízené motorizace splňují emisní normu EURO 6.4.

    • 1.2 PureTech 130 S&S MAN6
    • 1.2 PureTech 130 S&S EAT8
    • 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8
    • HYBRID 180 e-EAT8
    • HYBRID 225 e-EAT8

    Týdenní soužití s vozem

    Působivý design

    Peugeot v posledních letech vsadil na výrazný design, který tak nemohl chybět ani v případě oblíbeného kombi nižší střední třídy. Právě design je jedním z faktorů, na který zákazníci Peugeotu jednoduše dají. Designéři tak vytvořili karoserii, která se jednoduše líbí a líbit bude ještě dlouho. Sportovně-elegantní silueta karoserie v kombinaci s výraznými a ostře řezanými prvky nenechává kolemjdoucí chladnými. Rozměrná mřížka chladiče s novým logem, krásně tvarované přední světlomety Full LED s technologií Matrix a stylizovaným LED denním svícením, zadní sdružené LED světlomety 3D s kresbou „3 drápů“ či hliníková kola 18“ KAMAKURA s výbrusem v černé Onyx je jen zlomkem designových „lahůdek”. I při délce přes 4,5 metru se podařilo zachovat proporčně vyvážený vůz, který rozhodně nezapadne v šedi přeplněných parkovišť, byť disponuje šedou platinovou barvou.

    Interiér

    V interiéru nové 308 SW se můžete těšit na podobnou designovou smršť, jako tomu je v případě exteriéru vozu. Palubní deska vyvedena v pojetí i-Cockpitu oku bezesporu lahodí. Tato koncepce se Peugeotu osvědčila, a tak není důvod, aby nebyla součástí tak důležitého modelu. Kombinací vyvýšených digitálních budíků přístrojového štítu, sportovního volantu o střídmých rozměrech a naopak velkolepého displeje multimediálního navigačního systému se palubka přibližuje kokpitu stíhacího letounu. Ostatně sedí se i pocitově níže, a tak se řidič cítí obklopen ovládacími prvky, zároveň i bezpečně.

    Nové grafické rozhraní infotainmentu s dotykovou obrazovkou o deseti palcích nabízí intuitivní ovládání. Zajímavým prvkem je dotyková lišta pod obrazovkou infotainmentu, která nabízí velké dotykové plochy k základním funkcím. Lze je konfigurovat. Zvolit si tak můžete oblíbenou stanici rádia či telefonní kontakt. Peugeot se v případě interiéru posunul na vyšší úroveň. Dopomáhá mu k tomu originální design, hezké grafické zpracování, přesto v některých ohledech maskuje drobné nedostatky. Například slícování plastů není na nejlepší úrovni, stejně tak kvalita a povrchová úprava těch částí, které nejsou na první pohled vidět.

    Díky rozvoru 2.732 milimetrů nabízí 308 SW dostatek místa i ve druhé řadě sedadel. Nechybí zde středová loketní opěrka, výdechy klimatizace, USB port pro dobíjení či systém Isofix pro bezpečné uchycení dvou dětských autosedaček. Pohodlně se zde usadí i trojice dospělých. Nejvíce limitující je prostor v oblasti ramen. Co se týče zavazadelníku, zde si Peugeot přichystal základní objem 608 litrů. Velmi solidní hodnota, kterou oceníte nejen při jízdě na chalupu či dovolenou. Po sklopení sedadel druhé řady sice nevznikne úplně rovná ložná plocha, přesto je 308 SW připravena pojmout i rozměrnější náklad.

    Motor

    Pod kapotou testovaného vozu se nachází oblíbená specifikace, tedy benzínová dvanáctistovka PureTech s automatickou osmistupňovou převodovkou. Jednotka s výkonem 130 koňských sil je ideální volbou pro městský provoz s občasnými výjezdy na okresní silnice a dálnice. Hodnota 230 Nm není kdovíjaká, přesto se nejedná o žádného loudala. Je však nutné jednotku vytáčet do vyšších otáček, tedy pokud poptáváte dynamičtější jízdní styl. Pro klidné a rozvážné řidiče je tato jednotka volbou rozumu.

    Doporučuji si „dopřát” automatickou převodovku, která celkový dojem z jízdy posouvá na vyšší úroveň. Součinnost automatu s pohonnou jednotkou funguje bez větších výhrad. Snad jen občasné zmatky při prudším rozjetí. Příjemným překvapením je podvozek, který je příjemně naladěn na naše cesty. Většinu nerovností dokáže filtrovat a to i přesto, že disponuje osmnáctipalcovými disky kol z lehkých slitin osazených do pneumatik 225/40 R18. Snad jen příčné nerovnosti dokáží jinak jistý výkon podvozku narušit tvrdším dorazem tlumičů. Díky volantu jak z motokáry máte pocit lepšího spojení s vozovkou. Jde však pouze jen o pocit. Delší rozvor se připomíná především v zatáčkách, kde nepůsobí úplně sebejistě. Hlavním revírem nové 308 v praktičtějším provedení je tak především město a poklidní jízda po okresních cestách. Pokud tomu přizpůsobíte i svůj jízdní styl, dokáže vás potěšit průměrná spotřeba, která se pohybuje okolo šesti litrů na sto kilometrů.

    Peugeot 308 SW P5

    Výbava a ceník

    Peugeot svůj designový kombík z pohledu výbavy nikterak neodlišuje od hatchbacku. K dispozici je tak hned čtveřice stupňů výbavy. Základní provedení Active Pack startuje na částce od 650.000 Kč (1,2 PureTech 130 MAN6). Ve stejné výbavě si za diesel připlatíte celkem 110.000 Kč. Za plug-in hybrid pak ve výbavě Active Pack zaplatíte rovný jeden milion korun.

    Následují výbavové stupně Allure a Allure Pack. Zde se cenově pohybujeme okolo třičtvrtě milionu korun. Vrcholem nabídky je verze GT startující na částce 875.000 korunách. Nejdražší provedení, tedy plug-in hybrid ve výbavě GT, pořídíte za mastných 1.145.000 Kč, respektive 1.195.000 Kč. V případě silnějšího provedení s 225 koňmi pod kapotou.

    V základní výbavě Active Pack tak na vás bude čekat:

    • ESP, ASR, ABS, EBA, EBD a Hill Assist
    • 6x airbag
    • Elektrická parkovací brzda
    • Pack Safety
    • Zadní parkovací asistent
    • Přední LED světlomety s integrovanými LED denními světly
    • Zadní sdružené LED světlomety
    • PEUGEOT i-Connect
    • PEUGEOT i-Cockpit (vyvýšený digitální sdružený přístrok 10“, barevný kapacitní dotykový 10“ displej HD, kompaktní multifunkční kožený volant
    • Ovladač volby jízdního režimu
    • Automatická dvouzónová klimatizace
    • Vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou
    • Hands-free startování vozu
    • Elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka
    • Elektricky ovládaná přední a zadní okna
    • Látkové čalounění RENZE černá s šedým prošíváním
    • Výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, sedadlo řidiče s bederní opěrkou
    • PEUGEOT Connect Radio
    • Hliníková kola 16“ AUCKLAND / Hliníková kola 17“ CALGARY (dle verze)
    • Sada pro opravu pneumatiky

    Hodnocení

    Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.

    Fotogalerie Peugeot 308 SW

    Picture of Tomáš Sacher

    Tomáš Sacher

    Více mě osloví rodinné kombi, MPV či schopné SUV v terénu nežli supersport. Rád ocením důmyslnost v interiéru, spolehlivou techniku a povedený design. Nejraději fotím těsně před západem slunce, kdy rozptýlené světlo nechá vyniknout jinak nevýrazným liniím karoserie.

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *