Britská automobilka TVR vznikla již v roce 1942. Od počátku až k neslavnému krachu firmy se TVR soustředilo jen a pouze na výrobu dvoumístných sportovních vozů. A možná právě to, firmě zlomilo vaz v době finanční krize.
Gordon Murray, V8 a pohon zadních kol. Co může být lepší?
Minulý červen ale automobilka ohlásila svůj velkolepý návrat, takřka po deseti letech. Po tomto prohlášení následovalo další, ve kterém jsme se dozvěděli, že TVR spolupracuje se slavným konstruktérem závodních monopostů Formule 1, Gordenem Murraym. Bylo tedy jisté, že automobilka využije Murrayho revoluční koncept stavby automobilů – iStream. Rovněž se již rozeběhly dohady a pře, o použité technice. Samo vedení automobilky potvrdilo, že budoucí vůz její produkce bude pohánět motor V8, uložený vpředu a výkon bude přenášen na zadní kola.
Vyprodaná, přesto neznámá
Jen tato hrstka informací stačila k tomu, aby TVR již v srpnu loňského roku ohlásilo, že produkce vozu je na celý rok 2017 dopředu vyprodaná a začínají se plnit kapacity i na rok 2018. Jen podotýkáme, že nikdo ze zákazníků, kteří si vůz objednali, neměli sebemenší tušení, jak bude auto vypadat.
To se ale nyní konečně mění. Automobilka TVR uvolnila do éteru alespoň pohled na siluetu novinky, která má v roce 2017 ohromit svět sportovních automobilů.
Vůz navazuje na předcházející modely TVR. Na první pohled si tak každý všimne dlouhé agresivní kapoty, pod kterou se bude ukrývat masivní osmiválec od slavného britského výrobce závodních motorů Cosworth. Záď kapkovitého tvaru pak slibuje skvělé aerodynamické vlastnosti. Bystří čtenáři si jistě povšimnou i dvojice výfuků umístěných hned za předními koly, která zdobí nízkoprofilové pneumatiky.
Zdroj: TVR