V našem nedávném článku jsme vám přinesli seznam pěti nejočekávanějších crossoverů a SUV pro příští rok. V tom jsme jako jednu ze žhavých novinek, která bude v příštím roce v prodeji, zmínili i model Kia Niro.
Dnes odhalila automobilka kompletní ceník své novotiny. Nejprve se ale pojďme na model Niro podívat podrobněji. Rozměrově se novinka staví na rozmezí mezi modely Cee’d a Sportage. Na rozdíl od většiny nově představených modelů Niro nenahrazuje žádný odcházející model, ale pouze vyplňuje mezeru mezi dvěma zmíněnými modely.
Žádné kompromisy
Rozvor Nira činí 2 700 mm, celkově měří vůz 4 355 mm na délku, 1808 mm na šířku a 1 545 mm na výšku. Hmotnost vozu se v závislosti na zvolené výbavě pohybuje mezi 1500 – 1587 kg. Velkým překvapením může být použitá platforma. Když je vůz od počátku koncipován mezi Cee’d a Sportage, dalo by se očekávat, že bude využívat základ jednoho z nich, nebo kombinaci základu obou zmíněných modelů. To je ale omyl. Korejská automobilka pojala stavbu Nira jak se říká „od podlahy“. Kia připravila pro Niro zcela novou platformu, speciálně uzpůsobenou pro potřeby hybridního pohonného systému. Vývoj nové platformy je velkým finančním nákladem, proto většina automobilek připravuje platformy tak, aby byly použitelné i pro další modely. To ale opět není případ Kie. Ta uvádí, že na této platformě nebude postaven žádný jiný vůz. To ukazuje na fakt, že se inženýři nespokojili s žádným kompromisem.
Ve jménu aerodynamiky
Designově se Niro zcela vymyká ze současné modelové řady Kie. S ostatními modely ji pojí pouze ty nejzákladnější prvky designového jazyka jihokorejské automobilky, mezi které patří například známý „tygří nos“ nebo pro Kiu typická zadní světla. Celkový design a tvar karoserie byl do velké míry tvořen v aerodynamickém tunelu. To je samozřejmě logické. U hybridního modelu, který se snaží zaujmout nízkou spotřebou hraje nízký aerodynamický odpor jednu z nejvýznamnějších rolí. S aerodynamikou souvisí i volba nabízených kol. Menší „šestnáctky“ jsou sice hliníkové, jejich vnější část je ale tvořena plastovým krytem, který snižuje aerodynamické víry, vytvářené točícími se koly. V nabídce nechybí ani osmnáctipalcová kola. Zde se jedná již o klasické elektrony bez přídavných plastů. I tato verze kol byla ale lehce tvarově upravena pro vylepšení aerodynamické stránky.
Kia nabízí pouze dva výbavové stupně nového Nira. Konkrétně jde o verze Comfort, jejíž cena začíná na akčních 599 980 Kč. Akční cena luxusnější verze Exclusive startuje na 669 980 Kč.
Foto: Kia