Zajímavosti
🕓 3 min

Ztělesnění elegance, patřící Elvisovi

Hvězda výstavy

Automobilová výstava Concours d’Elegance v kalifornském Pebble Beach je každý rok setkáním těch nejvybranějších a nejelegantnějších automobilů. V posledních letech se stalo tradicí, že právě na této akci automobilky představují to nejluxusnější ze své nabídky, což nám ostatně letos dokázali automobilky Cadillac a Mercedes se svým mocným Maybachem. Mnozí ovšem již zapomínají, že tato automobilová výstava je především o automobilových veteránech. Jednou z hvězd letošní výstavy se stal úchvatný roadster 507 od BMW, které ve své garáži parkoval i slavný Elvis Presley.

 

 

Skvostný příběh plný slavných jmen, roztoužených fanynek a vítězných vavřínů

Zářivě bíle BMW 507 sjelo z výrobního pásu v Mnichově 13. září 1957. Následně byl tento konkrétní kus vystaven na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Po ukončení automobilu byl zaregistrován pod značkou M-JX 800 a začal sloužit novinářům k jejich testovacím jízdám. I nadále se bílý kabriolet účastnil většiny evropských autosalonu jako například v Bruselu, v Londýně nebo v Turíně. Vystaven byl i na automobilové výstavě elegennce ve Wiesbadenu, kde získal první cenu. Zahrál si i v celovečerním filmu „Hula Hopp Conny“. Jakožto vůz, který patřil automobilce, se mu samozřejmě dostávalo po celou tuto dobu naprosto perfektního servisu. V roce 1958 byl vůz odprodán prodejci, který jej obdařil novou převodovkou a 3,2 litrovým osmiválcem. Kombinace evropské elegance a silného motoru naprosto ohromila třiadvacetiletého amerického vojáka, jménem Elvis Presley, který v tu dobu sloužil na vojenské základně v Německu. Presley svůj nový vůz využíval denně pro přesun mezi svým domem a základnou kde sloužil. V té době se vůz dočkal i přelakování na červenou barvu. Na bílé barvě totiž vynikaly vzkazy, které Presleymu psaly roztoužené fanynky svými rudými rtěnkami. To se logicky nelíbilo vedení základny a Presley byl ke změně laku svého vozu prakticky donucen. Po ukončení vojenské služby v roce 1960 se Elvis vrátil zpět do rodných Spojených států amerických. S sebou si nezapomněl vzít ani svůj vůz. Ten se u něj ale „ohřál“ jen dva roky.

 

Z elegána závodníkem

Jeho dalším majitelem se stal rozhlasový moderátor Tommy Charles, který se rozhodl vůz upravit pro automobilové závody ve sprintu. Původní motor byl nahrazen motorem V8 od Chevroletu s převodovkou od Borg Warner. Změny se udály i na podvozkové části, kdy byla vyměněna zadní hnaná náprava za sportovnější od General Motors. Po těchto úpravách začal vůz sbírat jedno vítězství za druhým, včetně toho ze slavného závodu Daytona Beach. U Tommyho Charlese ale vůz také nesetrvává dlouho a v roce 1963 je opět prodán neznámému majiteli. Další prodej opět neznámému majiteli se uskutečnil ještě jednou, až se vůz dostal v roce 1968 do garáže jistého Jacka Castora. Ten po několika letech používání vůz uložil do skladu s tím, že takto vzácný exemplář s bohatou historií si zaslouží důkladnou renovaci. K té ovšem došlo až v roce 2014, kdy vůz do svého majetku získala opět automobilka BMW. Jeho renovátoři na opravě a renovaci vozu do původního stavu strávili dlouhé dva roky. Výsledek jejich práce je ale skutečně obdivuhodný a vůz se po právu stal jednou z hvězd výstavy Concours d’Elegance.

 

Foto: BMW

Picture of Petr Míka

Petr Míka

Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *