Domů » Zajímavosti » Ztělesnění elegance, patřící Elvisovi
🕓 3 min

Ztělesnění elegance, patřící Elvisovi

Hvězda výstavy

Automobilová výstava Concours d’Elegance v kalifornském Pebble Beach je každý rok setkáním těch nejvybranějších a nejelegantnějších automobilů. V posledních letech se stalo tradicí, že právě na této akci automobilky představují to nejluxusnější ze své nabídky, což nám ostatně letos dokázali automobilky CadillacMercedes se svým mocným Maybachem. Mnozí ovšem již zapomínají, že tato automobilová výstava je především o automobilových veteránech. Jednou z hvězd letošní výstavy se stal úchvatný roadster 507 od BMW, které ve své garáži parkoval i slavný Elvis Presley.

 

 

Skvostný příběh plný slavných jmen, roztoužených fanynek a vítězných vavřínů

Zářivě bíle BMW 507 sjelo z výrobního pásu v Mnichově 13. září 1957. Následně byl tento konkrétní kus vystaven na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Po ukončení automobilu byl zaregistrován pod značkou M-JX 800 a začal sloužit novinářům k jejich testovacím jízdám. I nadále se bílý kabriolet účastnil většiny evropských autosalonu jako například v Bruselu, v Londýně nebo v Turíně. Vystaven byl i na automobilové výstavě elegennce ve Wiesbadenu, kde získal první cenu. Zahrál si i v celovečerním filmu „Hula Hopp Conny“. Jakožto vůz, který patřil automobilce, se mu samozřejmě dostávalo po celou tuto dobu naprosto perfektního servisu. V roce 1958 byl vůz odprodán prodejci, který jej obdařil novou převodovkou a 3,2 litrovým osmiválcem. Kombinace evropské elegance a silného motoru naprosto ohromila třiadvacetiletého amerického vojáka, jménem Elvis Presley, který v tu dobu sloužil na vojenské základně v Německu. Presley svůj nový vůz využíval denně pro přesun mezi svým domem a základnou kde sloužil. V té době se vůz dočkal i přelakování na červenou barvu. Na bílé barvě totiž vynikaly vzkazy, které Presleymu psaly roztoužené fanynky svými rudými rtěnkami. To se logicky nelíbilo vedení základny a Presley byl ke změně laku svého vozu prakticky donucen. Po ukončení vojenské služby v roce 1960 se Elvis vrátil zpět do rodných Spojených států amerických. S sebou si nezapomněl vzít ani svůj vůz. Ten se u něj ale „ohřál“ jen dva roky.

 

Z elegána závodníkem

Jeho dalším majitelem se stal rozhlasový moderátor Tommy Charles, který se rozhodl vůz upravit pro automobilové závody ve sprintu. Původní motor byl nahrazen motorem V8 od Chevroletu s převodovkou od Borg Warner. Změny se udály i na podvozkové části, kdy byla vyměněna zadní hnaná náprava za sportovnější od General Motors. Po těchto úpravách začal vůz sbírat jedno vítězství za druhým, včetně toho ze slavného závodu Daytona Beach. U Tommyho Charlese ale vůz také nesetrvává dlouho a v roce 1963 je opět prodán neznámému majiteli. Další prodej opět neznámému majiteli se uskutečnil ještě jednou, až se vůz dostal v roce 1968 do garáže jistého Jacka Castora. Ten po několika letech používání vůz uložil do skladu s tím, že takto vzácný exemplář s bohatou historií si zaslouží důkladnou renovaci. K té ovšem došlo až v roce 2014, kdy vůz do svého majetku získala opět automobilka BMW. Jeho renovátoři na opravě a renovaci vozu do původního stavu strávili dlouhé dva roky. Výsledek jejich práce je ale skutečně obdivuhodný a vůz se po právu stal jednou z hvězd výstavy Concours d’Elegance.

 

Foto: BMW

Zařazeno v:
Zajímavosti
Picture of Petr Míka

Petr Míka

Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *