Nürburgring je jeden z nejznámějších okruhů na světě. Je známý mezi fanoušky motorsportu i samotnými automobilkami, neboť klade obrovské nároky na jejich výrobky. Používají ho tak jako ultimátní testovací dráhu. Když vůz zvládne test tady, tak už nebude mít nikde problém. Toyota se ale rozhodla, že pro ně bude snazší, když si část Severní smyčky postaví v Japonsku. Nejspíš má pár miliard na útratu a nechce se jim stále dopravovat auta do Evropy.
Bude to věrná kopie?
Tato trať, která se nachází v Německu, nebude okopírována na japonskou půdu v měřítku 1:1. Bude to zmenšenina, která ovšem bude nabízet stejné testovací podmínky. Při návrhu se bude držet vzoru legendárního okruhu, ale budou provedeny i nějaké změny. Délka bude 5,3 kilometru. A co si od tohoto okruhu Toyota slibuje? Jeho prostřednictvím budou důkladně testovat pro jízdu nezbytné komponenty vozu. A možná také, aby během svižné jízdy neupadlo třeba zpětné zrcátko. Během jízdy se bude testovat charakter podvozku, stabilita a přesnost řízení a dalších mnoha funkcí.
Masivní komplex za 58 miliard
Tento mini-Nürburgring bude jen malou částí obrovského projektu. Obrovský testovací komplex obsahující právě tento okruh se bude nacházet v prefektuře Aiči. Již jsem zmínil, že Toyota má nejspíše peníze na útratu. Tak ty má a celkově je to předpokládaných 58,3 miliardy korun. To je pro zajímavost 300 milionů jenů. Ty budou vloženy do vývoje komplexu s rozlohou 650 hektarů, na nichž se bude nacházet celkem 11 tratí. O dalších tratích zatím žádné informace na internet nepronikly. Severní smyčka tak bude jedna z mnoha.
Stavba potrvá 5 let
Dokončit tak obrovský projekt není záležitost několika měsíců. Komplex jako takový bude otevřen někdy během příštího roku. Výstavba zázemí, tratí a dalších nezbytností bude trvat až do roku 2023. V dokončeném testovacím centru vzniknou pracovní místa pro 3 200 až 3 300 lidí, mezi kterými budou i vývojoví inženýři.