Domů » Aktuality » Nürburgring zná nového vladaře – Je jím Zonda Revolucion

Nürburgring zná nového vladaře – Je jím Zonda Revolucion

0

 

Nürburgring zná nového vladaře – Je jím Zonda Revolucion

Z osady posvátnou půdou

Dnes, po téměř 850 letech se o tvrz Nürburg dávno války nevedou a z osady pod pevností se stalo rušné místo cestovního ruchu. Nepotkáte zde ale žádné turisty lovící krásy přírody či historie. Je totiž téměř jisté, že krom místních zde nenarazíte na nikoho jiného, než na tak zvané petrolheady, čili benzínové šílence.

Závodní okruh vedoucí nedaleko středověké tvrze, se totiž ihned po svém vzniku roku 1927 stal pro fanoušky sportu s vůní benzínu, prakticky posvátnou půdou. Na tom nic nezměnily ani četné stavební úpravy a vlastně kompletní změna podoby okruhu.

 

Pro veřejnost i automobilky

Po většinu víkendů je sice Nürburgring plně vytížen pořádanými závody jak automobilů, motocyklů tak i kamionů. Během týdnů „ring“ ale patří všem „petrolheadům“, kteří se zkrátka touží svést se svým čtyřkolovým či dvoukolovým miláčkem na závodní trati.

Často jsou ale brány okruhu pro veřejnost uzavřeny a ten je k dispozici pouze automobilkám, které zde testují chování svých budoucích modelů. Při tom se ale automobilky stále předhání v tom, kdo dokáže rychleji projet „zeleným peklem“, jak Nürburgring nazval bývalý jezdec Jackie Steward.

 

Sedmiminutová hranice

Modernímu hypersportu Porsche 918 Spyder se podařilo zajet okruh v čase 6 minut 57 vteřin. A italský býk Lamborghini Aventador SV ho pokořil v čase 6:59,7.

Žertovalo se, že Lamborghini muselo používat u svého pokusu kouzla, protože zajet „ring“ pod 7 minut s automobilem, poháněným čistě benzínovým motorem se zdálo být nereálné.

 

6 minut, 30 vteřin a Zonda Revolucion

Nyní se ale objevila zpráva, že automobilce Pagani a jejich vrcholnému modelu Zonda Revolucion se podařilo zajet Nürburgring v neuvěřitelném čase 6 minut a 30 vteřin. Tím překonal dokonce i závodní speciál Radical SR8 LM. Rovněž ale musíme připomenout, že Zonda Revolution není běžným silničním vozem. Silniční homologaci vlastně ani nevlastní. Jedná se o okruhového ďábla se šestilitrovým dvanáctiválcem, poskytujícím výkon 800 koní. Přitom váží jen 1 070 kg.

 

Zdroj: Pagani

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Nejnovější články

Řidičské oprávnění

Řidičský průkaz – Velký přehled: od autoškoly až k psychotestům

0
Nejspíš se zrovna chystáte do autoškoly, nebo plánujete rozšíření svého řidičského oprávnění. V České republice máme hned několik skupin řidičského oprávnění, které určují, jakou...