Nejdůležitější model domácí automobilky Škoda byl konečně oficiálně představen veřejnosti. Ostrá verze modelu Octavia občas rozproudí dlouhé diskuze o tom, jak moc ostrý nebo sportovní tento vůz vlastně. Problémem je, že mnohým uchází pravá podstatu vozu Škoda Octavie RS. Tou je elegantní sportovní vzhled a dostatečná dynamika. A musíme uznat, že vzhled a interiér se automobilce u nové generace rozhodně povedl.
Škoda Octavia disponuje přitažlivým vzhledem
Jako konkurence tohoto modelu můžeme označit Ford Focus ST nebo Hyundai i30 N. Verze RS je jednou z celkem čtyřech verzí nové generace Škoda Octavia. Hned na první pohled je jasné, že verze RS je spíše konzervativní a na jejím zevnějšku není nic, co by vyloženě překvapilo. Možná i díky tomu vůz působí celistvým elegantním dojmem. I přesto by podle automobilky měla mít agresivnější vzhled než její předchůdce. Okamžitě si můžete všimnout pozměněné přední masky a výrazné LED mlhovky. Na zadní straně vozu je již po zvyku velká horizontální mlhovka a pěkně vypadající koncovky výfuku. Je potřeba ale říci, že u verze hybrid bude minimálně jedna koncovka falešná.
Kola dělají auto. Platí to i u Octavie
Už v základu budou u nové Octavie RS kola o velikosti 18 palců a při lepším prozkoumání zjistíte, že za nimi budou červené třmeny brzd. I kvůli nim nebude možné na auto dát menší než 17 palcové disky. Samozřejmě i tady je ale možnost příplatkové výbavy. To potom dostanete kola R19 s pneumatikami 225/40. Ty pěkně vyplní blatníky a na nové Octavii vypadají opravdu skvěle.
Škoda Octavia RS iV je pro mnohé překvapením
Nová generace Škoda Octavia RS bude prodávána také jako plug-in hybrid. Vybavena pak bude baterií s kapacitou 13 kWh a pohánět bude elektromotor s výkonem 85 kW. Doplňovat ho bude spalovací motor TSI o obejmu 1.4 a s výkonem 110 kW. Systémový výkon tedy bude 180 kW a 400 N.m. a přenášet se bude na přední kola. Maximální rychlost Octavie RS iV bude 225 km/h a čistě na elektřinu ujede 60 km. Zrychlení z 0 na 100 km/h jí zabere 7,3 sekundy a kombinovaná spotřeba by dle automobilky měla být 1,3 litru. Na českých dálnicích tak bude moci jezdit bez dálniční známky.
Nebudou chybět ani spalovací motory
Pokud ale nejste fanoušky hybridů, tak jsou pro vás samozřejmě připraveny i verze se spalovacími motory. Pod kapotou tedy bude moci být 2.0 TSI o výkonu 180 kW nebo 2.0 TDI s 147 kW. Benzínová Octavia RS bude mít pohon předních kol vybírat budete moci mezi šestistupňovou manuální převodovkou a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. To naftová verze může být kombinována s pohonem všech kol.