Patříte do té úzké skupiny, která nutně potřebuje dodávku, ale zároveň jste fanoušky rychlosti? V mnoha případech při hledání dodávky padne volba na Transporter T4 s motorem 2,5 TDI a fajnšmekři sáhnou po hodně omezených benzínových motorech 2.8 VR6. Jen málo lidí ale ví, že jeden takový Volkswagen T4 si vzala do péče firma RUF a vybavila ho motorem z Porsche 911 Turbo.
![VW T4 RUF s motorem Porsche: 2 turba a pekelných 522 koní VW T4 RUF s motorem Porsche: 2 turba a pekelných 522 koní](https://autotrip.cz/wp-content/uploads/2020/03/VW-T4-od-RUF.png)
Motor pod kapotou nehledejte
Až na pár detailů na první pohled vypadá jako klasický Transporter. Uvnitř ale nezůstal téměř kámen na kameni. Motor se nenacházel po zvyku v přední části, ale kvůli lepšímu rozložení váhy byl posunut nad zadní nápravu. Motor tedy byl plochý boxer z 993 Porsche 911 Turbo. Není potřeba dodávat, že instalace si vyžádala mnoho oprav. Z výroby tento motor má výkon 408 koní, ale T4 je díky své aerodynamice schopna ucpat větrný tunel, tudíž bylo potřeba výkon navýšit.
![Motor Porsche](https://autotrip.cz/wp-content/uploads/2020/03/Motor-Porsche.jpg)
Takovými údaji se klasický Transporter pyšnit nemůže
Ladění motoru měl na starosti samotný Alois Ruf. Motor se nakonec dal popsat takto: dvě turba, objem 3,6 litru a výkon 522 koní při 6 000 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment tohoto kousku byl velice pěkných 675 Nm při 5 000 ot/min. Nakonec tedy T4 zrychlovala z 0 na 100 km/h za pouhých 5,1 vteřiny a z 0 na 200 km/h zrychlila za 15,7 sekundy. Maximální rychlost tohoto kousku byla 273 km/h a je tedy více než jasné, že musely být upraveny i další části vozu.
![VW T4 RUF](https://autotrip.cz/wp-content/uploads/2020/03/VW-T4-RUF.jpg)
Sportovní podvozek a větrané brzdy
Samozřejmostí byl pohon všech kol a výkon se na kola přenášel přes manuální převodovku Porsche. T4 byla postavena na sportovní snížený podvozek s tvrdými tlumiči a pružinami. To doplnily kola R19 s pneumatikami 235/35 pro co nejlepší grip na silnici. O spolehlivé zastavení se staraly odvětrávané kotouče a brzdy taktéž od Porsche. Sériová sedadla nahradily závodní sedačky Recaro, které byly i v zadních řadách.
![Sedačky Recaro](https://autotrip.cz/wp-content/uploads/2020/03/Sedačky-Recaro.jpg)