Auto roku 2015 – nový Volkswagen Passat
Na začátku března se nový Passat stal autem roku. Nový Volkswagen Passat v litém souboji porazil celkem 30 ostatních kandidátů a zvítězil s velkým bodovým náskokem. S předchozím modelem automobilka dobyla Ameriku, tento má pomoci autu k většímu návratu mezi evropské řidiče.
Osmá generace vozu, ke kterému neměl vlastně nikdo nikdy moc vztah, ale všichni s ním jezdili, protože byl prostě praktický, se snaží svou nijakost odhodit v dál jako Cyrano svůj klobouk. Passat kvůli tomu dokázal zhubnout o 85 kilo, ačkoli obvykle novější generace vozů váží spíše víc, a také má nižší spotřebu. Na druhou stranu se jeho rozvor o tři centimetry prodloužil a auto je i vyšší.
Designéři odvedli dobrou práci a nový Passat charakterizují vodorovné linie a auto celkově působí mnohem živěji, než jeho předešlé verze. Je živější i ve skutečnosti, zejména s benzínovým motorem, což u takhle velkého vozidla může být trochu překvapení. Je samozřejmě na vás, jakou verzi motoru si vyberete a jak živé auto dostanete – a v Německu si můžete vybrat dokonce z deseti různých motorů, přesněji, jejich modifikací. Základní benzínový motor 1,4 TSI nabízí dvě verze, 92 a 110 kW, naftový dvoulitrový turbodiesel pak tři – 110, 140 a 176 kW. Do města vám asi bude stačit 1,6 TDI o výkonu 88 kW, a kdo má rád TSI, může si vybrat ještě verze o objemu 1,8 a 2,0 l.
Nový Passat si můžete u nás objednat ve dvou verzích výbavy, a rozdíl mezi nimi uvidíte hned na palubní desce: základní Comfortline disponuje dvěma klasickými tubusy otáčkoměru a tachometru s velkým displejem, kam míří výstupy z palubního počítače, zatímco nejvyšší verze výbavy nazvaná Highline má místo dvou obyčejných budíků takzvaný infodisplej – celý přístrojový štít vidíte na LCD panelu. Dotykový 6,5″ displej je součástí už základní nabídky.
Zatím je ještě brzy soudit, zda se Passatu podařilo dostat z kategorie nudného manažerského auta a začít konkurovat třeba sexy bavorákům, ale pokus je to každopádně zajímavý.
Foto: vw.com