Domů » Zajímavosti » Abarth: Italský štír v elektrické éře. Na českém trhu nabízí hned dva elektrické modely
Zajímavosti
🕓 3 min

Abarth: Italský štír v elektrické éře. Na českém trhu nabízí hned dva elektrické modely

Legendární značka se štírem ve znaku vstoupila do nové éry. Abarth stále zůstává synonymem výkonu, sportovního ducha a italské vášně, jen ta vášeň přestává být cítit po benzínu. Dnes totiž na českém trhu nabízí dva čistě elektrické modely – Abarth 500e a zcela nový Abarth 600e. Oba vozy přitom dokazují, že i elektromobil může být o zábavě za volantem a o emocích.

Zobrazit

    Příběh značky Abarth se začíná psát v roce 1949, kdy ji v Turíně založil rakouský rodák Carlo Abarth. Do loga vtiskl své znamení zvěrokruhu – štíra. Abarthovy malé, ale mimořádně výkonné vozy se rychle staly pojmem v motoristickém světě. Značka stavěla na úpravách Fiatů, které proměňovala ve skutečné závodní speciály. Po několika desetiletích klidu ožila značka znovu v roce 2007, kdy ji Fiat obnovil jako samostatnou divizi, samozřejmě zaměřenou na výkon a emoce.

    Abarth 500e – první elektrický štír

    Model Abarth 500e byl prvním krokem značky do elektrické budoucnosti. Základ samozřejmě vychází z dnes už legendárního Fiatu 500e, avšak pod povrchem se skrývá zcela jiná osobnost. Elektromotor s výkonem 114 kW (155 k) zajišťuje zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 7 sekund. Prostě nabroušená městská raketa.

    A milovníci klasiky dokonce nepřijdou ani o zvukovou kulisu. Ano, i elektrický Abarth má zvuk. Díky systému Abarth Sound Generator imituje tradiční dunění výfuku, které neodmyslitelně patří k zážitku z jízdy s tímto vozem.

    Uvnitř potěší sportovní sedadla, 10,25″ infotainment Uconnect 5 s podporou Apple CarPlay a Android Auto, a především volič jízdních režimů Turismo, Scorpion Street a Scorpion Track, který mění charakter vozu podle nálady a potřeb řidiče.

    Abarth 500e HB 155k Turismo
    Abarth 500e HB 155k Turismo

    Abarth 600e – praktický štír

    Druhým elektrickým modelem značky je Abarth 600e. Ten posouvá hranice toho, co si pod pojmem elektrický hot hatch umíme představit. V základní verzi 600e Turismo nabízí výkon 175 kW (240 koní) a točivý moment 345 Nm. O dokonalou přilnavost se stará samosvorný diferenciál Torsen, obutí Michelin Pilot Sport EV a sportovně laděný podvozek, snížený o 35 mm oproti Fiatu, ze kterého konstrukčně vychází.

    Nechybí ani čtyřpístkové brzdové třmeny Alcon, 20″ kola z lehkých slitin a výrazné sportovní nárazníky. Uvnitř na řidiče čekají sportovní sedadla Sabelt, volant čalouněný kombinací alcantary a techno kůže a špičkový infotainment s 10,25″ dotykovým displejem.

    A pokud tohle všechno nestačí, je tu limitovaná série Abarth 600e Scorpionissima, vyrobená v počtu pouhých 1949 kusů – na počest roku založení značky. Nabízí výkon zvýšený na 207 kW (280 k), čímž se stává nejvýkonnějším Abarthem všech dob.

    Interiér v alcantaře, vyhřívaná sedadla, 360° parkovací senzory, adaptivní asistent řízení 2. úrovně nebo elektricky ovládané víko kufru. Prostě sportovní zážitek s porcí luxusu. A samozřejmě nechybí ikonický Abarth Sound Generator, který i tomuto elektromobilu propůjčuje nezaměnitelnou zvukovou kulisu.

    Abarth 600e 280k Scorpionissima *916* e
    Abarth 600e 280k Scorpionissima *916* e

    Italská vášeň u českého dealera

    Značku Abarth na českém trhu zastupuje mimo jiné společnost IMOFA spol. s r.o., ryze česká firma s více než třicetiletou tradicí. IMOFA je autorizovaným prodejcem a servisem značek Alfa Romeo, JEEP, FIAT, Abarth, Maserati, Fiat Professional a také italských motocyklů Piaggio, Vespa, Aprilia a Moto Guzzi.

    Pobočky najdete v Praze i ve Vrchlabí, a kromě nových vozů zde nabízí i prověřené ojetiny. IMOFA zůstává věrná italskému duchu – tedy emocím, designu a zážitku z jízdy. A právě Abarth je jeho dokonalým ztělesněním.

    Pro ty, kdo chtějí spojit italský temperament s nulovými emisemi, jsou nové elektrické Abarthy dokonalou odpovědí. A jak by řekl Carlo Abarth: „My se nespokojíme s obyčejným, chceme víc výkonu. Vždycky.“

    Zdroj obrázků:

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *