Návrat v čase – Bugatti Type57
Jméno Bugatti slýcháme v dnešní době ze všech možných stran. Ještě aby ne, nástupce slavného Veyronu, Chiron, působí se svým osmilitrovým motorem W16 a jeho stádem 1500 koní jako plivanec do obličeje všem eko teroristům a vegetariánům. Pojďme si ale odpočinout od extrémních výkonů a moderních technologií. Vraťme se do doby, kdy automobily patřily jen vyvoleným. Symbolizovali moc a vysoké postavení svých majitelů a z jejich elegantních křivek se dámám podlamovala kolena.
Náš výlet v čase si bere za cíl rok 1934. V tomto roce světlo světa spatřil vůz Bugatti Type57. Jednalo se o první automobil, jehož výrobu si vzal na starosti osobně syn zakladatele automobilky Ettoreho Bugatti – Jean Bugatti.
Vůz smetánky
Bugatti Type57 Se stal jedním z nejrychlejších a nejelegantnějších produkčních automobilů své doby. To dokazuje i fakt, že v tomto voze, se vozilo opravdové smetánka své doby. Mezi jedny z majitele vylepšeného modelu Type57C z roku 1936 patřil i Sir Malcolm Campbell, osminásobný držitel světového rychlostního rekordu na souši, čtyřnásobný držitel téhož rekordu na vodě a první člověk, který dokázal zdolat rychlost 300 mil v hodině (482 km/h).
V roce 1937 se zákazníci dočkali příchodu verze SC. Ta nabízela snížený podvozek nebo novou klikovou skříň, které byla převzata ze závodních strojů Bugatti.
300 milionů za 200 koní
Tento div francouzské techniky byl poháněný řadovým osmiválcem o objemu 3,2 litru, který při 4 500 otáčkách za minutu nabízel svému řidiči výkon 200 koňských sil.
Ruku na srdce, kdo z nás by netoužil se alespoň jednou v takové to „lahůdce“, která vás během jízdy dokáže přenést do třicátých let minulého století. Tento „stroj času“ může být není Váš. Jeden exemplář vozu z roku 1937, v extrémně dobré stavu totiž míří do aukce. Pokud tedy máte zhruba 300 milionů korun navíc a hledáte vhodnou investici, máme pro vás skvělý tip.
Foto: Bonhams