Autonovinky
🕓 3 min

Faceliftovaná Octavie přichází i jako verze RS!

Zachrání verze RS facelift?

Odhalením podoby nové, faceliftované Octavie se Škoda postarala o neuvěřitelný poprask. Vlna nevole a odporu ke čtyřokému designu se lavinově šíří nejen po českých luzích a hájích, ale po celém světě. Mnozí očekávali, že si tento kontroverzní design najde své příznivce především díky sportovnímu provedení – Octavii RS. Její podoba byla včera odhalena veřejnosti.

 

 

Čtyři agresivní oči

O tom, zda sportovně založená Octavia RS vypadá po faceliftu lépe nebo hůře a zda to této ostré verzi sluší více než její civilní sestře se bude jistě dlouze diskutovat. Dle mého názoru je jasně patrné, že se Škoda pokusila udělat krok do neznáma. Rozhodla se popustit uzdu fantazii a vytasit se s něčím, co nikdo nečekal. Za to rozhodně patří Škodě můj obdiv. Navíc dle mého názoru faceliftované Octavia nevypadá vůbec špatně. Toto mé tvrzení platí dvojnásob o ostré verzi RS. Agresivnější nárazník a maska chladiče skvěle doplňují čtveřici svítilen, chlubících se Full LED technologií. Boky vozu jsou, stejně jako je tomu u civilní verze absolutně beze změny. Na zádi se udála pouze drobná úprava grafiky světlometů. Ty jsou nyní mnohem podobnější těm, které známe z modelu Superb.

 

 

Výkon byl navýšen, ale jen na oko

U sportovního vozu, za který je Škoda Octavia RS považována, nás ale nejvíce zajímá použitá technika. Začněme tedy u podvozku. Ten byl v porovnání s předchozí Octavií RS snížen o 15 mm. Podvozek se rovněž dočkal i rozšíření o 30 mm. To by mělo přinést významné zvýšení kvality jízdy v ostrých průjezdech skrze zatáčky. Když se již bavíme o ostrých zatáčkách. Velkou otázkou bylo, zda se Octavia RS dočká elektronického diferenciálu. Odpověď zní „ne“. Octavia si i ve své nejostřejší verzi musí vystačit se systémem XDS+, který při rychlých průjezdech zatáčkou brzdí vnitřní kolo a supluje tak funkci diferenciálu. Bohužel pro majitele vozu to tedy znamená mnohem silnější namáhání brzdových destiček i kotoučů.

 

Pod kapotu „eReSa“ je možné umístit jeden ze dvou nabízených motorů. Jde o oblíbený turbodiesel 2.0 TDI, jehož výkon činí stále 184 koňských sil. Druhým motorem v nabídce je zážehový agregát 2.0 TSI, jehož výkon byl navýšen z 220 na 230 koňských sil. Díky tomu se může faceliftovaná Octavia RS chlubit titulem nejvýkonnější produkční Octavie všech dob.

 

Foto: Škoda

 

Picture of Petr Míka

Petr Míka

Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *