Autonovinky
🕓 3 min

Honda Accord 2018 legenda na špici

Honda Accord je legendou a pravidelně se umisťuje v žebříčku deseti nejlepších aut všech dob. Co máme čekat od nového modelu Accordu desáté generace a co o něm víme?

Motorizace

V současné chvíli víme například to, že motor V-6 o obsahu 3,5l již nebude do nových modelů montován. Motorizace bude zajištěna dvěma motory o obsahu 1,5 a 2,0 litrů. Půjde o přeplňované čtyřválce s přímým vstřikováním. Dalo by se říci, že ty o obsahu 1,5l mají nahradit motor deváté generace o obsahu 2,4 litru a dvoulitr pak má nahradit zmiňovaný motor V-6.

Síla

S výkonem 192 koňských sil a 192 lb-ft krouťákem, motor o obsahu 1.5l předčí starší motor s obsahem 2.4l o sedm koní a o 11 lb-ft v kroutivém momentu. Nejvyššího výkonu dosahuje při otáčkách 5500 a vrcholného kroutivého momentu při 1500 otáčkách, což je o celých 2400 níže, než u svého předchůdce.

Dvoulitr pak vychází z motoru 306-hp, který známe z modelu Civic R 2017. S výkonem 252 koní a kroutivým momentem 273 lb-ft, ztrácí na motor V-6 26 koní, ale na druhou stranu poskytuje o 21 lb-ft vyšší kroutivý moment. Maximálního výkonu dosahuje při 6500 ot./min., což je o 300 otáček více než u motoru V6, ale maximálního kroutivého momentu dosahuje mezi 1500 a 4000 otáčkami. V-6 dosahoval maximálního kroutivého momentu až u 4900 otáček.

Převodovka

U 1,5l motorů bude na výběr z automatické převodovky CVT, která má být o 11 procent rychlejší při rozjezdu a dodá jízdě na agresivitě a šestistupňové manuální převodovky. Šestistupňová manuální převodovka bude montována i do dvoulitrů, u kterých bude doplněna deseti rychlostním automatem.

Materiál a jízdní vlastnosti

Oproti předchozím modelům by u nového Accordu mělo být použito o 29 procent více vysoko pevnostní oceli. Torzní pevnost by se měla zvýšit o 34 procent, což se má pozitivně odrazit na kvalitě jízdy, ovladatelnosti vozu a hluku v kabině. Opatření na redukci hluku by měly následovat technologie použité u modelu Odyssey, jako jsou konstrukční hmoty, hlukové izolátory v motorovém prostoru, speciální protihluková úprava předního skla apod.

Interiér

Vzhled interiéru by měl více odpovídat současným trendům a stát se celkově luxusnějším. To bude zahrnovat dotykové ovládací panely, užší přední sloupky pro zlepšení výhledu, redesignovaná přední sedadla s nastavitelnou tvrdostí a velmi variabilně nastavitelnou bederní opěrou.

Bezpečnostní prvky

Bezpečnostní technologie mají zahrnovat například nouzové brzdění, které dokáže zcela zastavit vozidlo, varování před sjezdem z pruhu, systém ochrany před vyjetím ze silnice, či systém rozpoznání dopravního značení. Kromě toho se můžeme těšit na nouzový asistenční systém pro případ poruchy, startování motoru na dálkové ovládání, monitorovací systém pro případ krádeže, bezdrátovou diagnostiku, systém geofence atd. Bezdrátové nabíjení mobilních zařízení, bluetooth, LTE internet a bezdrátový update systému.

foto zdroj: carreleasedates2017.com

Picture of Václav Trávník

Václav Trávník

Spoluzakladatel magazínu Autotrip.cz. V autech vyhledávám rychlost, bezpečnost a pohodlí. Mezi mé oblíbené značky patří BMW a Audi. Na Autotripu primárně řeším inzerci a chod magazínu po obchodní stránce.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *