Dálnice D1 – Uzavírky a aktuální stav omezení

0
1035
Dálnice D1 – Uzavírky a aktuální stav omezení

V České republice snad neexistuje jediný řidič, kterému by pojem „dálnice D1“ nic neříkal. Je využívána pro všechny dálkové cesty přes naši republiku a její důležitost potvrzují i zjištěná čísla. Intenzita vytížení za 24 hodin je totiž u dálnice D1 vyšší než u všech ostatních. U Prahy to dělá 100 tisíc vozidel, u Brna 70 tisíc a na Vysočině 35 tisíc. Tato spojnice mezi Prahou a Ostravou přes Brno je ale nekonečná stavba a každodenně ji zpomalují nehody, uzavírky a opravy.

Problémů je požehnaně

Nejstarší a nejvytíženější dálnice v České republice po modernizaci volala již dlouhou dobu. Vždyť si připomeňme, že stavba započala už v roce 1967 a seznam problémů s dálnicí je dlouhý. Vzpomenout můžeme pár důležitých bodů. Řidičům nedělá radost špatný stav vozovky, která se po více než čtyřiceti letech doslova rozpadá. Dopravu je možné vést pouze v režimu 2+1, což má za následek kolony a vše jen zhoršují četná kolizní místa. Při prudkých deštích se projeví špatné odvodnění dálnice a zvýší se riziko nehody. V případě nehody se projeví chybějící telekomunikační síť hlásek SOS, ke kterým někdy dokonce není navedený ani optický kabel.

Špatná je dálnice jako celek

Řidiči netrpí pouze při jízdě na samotné dálnici, ale ve špatném stavu jsou i připojovací pruhy a Exity. Je potřeba zmínit i špatné zálivy v částech stoupání. Pokud vás potká defekt, tak celou situaci jen zhorší úzká krajnice. Při odstavení autobusu se dá situace popsat slovem „nebezpečná“.

Po dokončení bude tato dálnice disponovat délkou celkem 376 kilometrů a končit bude až i hranic s Polskem. Již dnes je funkčních celkem 352 kilometrů, ale stále se najde mnoho míst, které plynulou jízdu kazí. Vzpomeňme třeba úsek Přerov – Říkovice, jehož dostavba započala v roce 2017 a modernizace úseku Mirošovice – Kývalka. Tento úsek se bude po dokončení využívat jak čtyř-proudý. Po letech využívání se téměř po celé délce objevily nebezpečné koleje a trhliny, které narušily pevnost vozovky.

 

Opravy se protahují a uzavírky stále nemizí

Z toho důvode se začalo s opravou 161 kilometrů dlouhého úseku dálnice. Modernizace se týká také šířky dálnice, která by se měla ze šířky 26,5 metru rozšířit na 28 metrů. Dostane se tak do kategorie D28 se středním pásem o šíři 0,5 metru, jízdním pásem širokým 11,5 metrů a rozšíření zpevněné krajnice o 0,75 metru. Dojde tak ke zvýšení bezpečnosti v případě odstavení vozidla v krizové situaci.

Co je účel modernizace dálnice D1?

Modernizací dálnice D1 by se měly vyjmenované problémy vyřešit. Donedávna praktikované opravy na etapy se ukázaly jako velice neefektivní a situace dopravy byla velice špatná. Důkladná modernizace výrazně zvýší bezpečnost na dálnici a zároveň zrychlí provoz. Zvýší se tak komfort řidičů, což se pozitivní projeví na stavu ekonomiky a hospodářství. Povrch dálnice navíc bude po dokončení odpovídat 21. století. Do té doby nám nezbývá nic jiného než své dálniční známky používat k jízdě po něčem, co připomíná spíše stavbu.

Uzavírky a opravy na dálnici D1 v roce 2020

Omezení ve směru na Prahu

Od 8. 3. 2020 – 31. 7. 2020: mezi kilometry 29.7 a 20.7, ve směru Praha, práce na silnici, zúžení vozovky na dva jízdní pruhy, zúžené jízdní pruhy

Od 8. 3. 2020 – 4. 8. 2020: mezi kilometry 117.3 a 115.8, ve směru Praha, práce na silnici, zúžení vozovky na dva jízdní pruhy,

Od 9. 3. 2020 – 26. 6. 2020: mezi kilometry 147.4 a 140.3, ve směru Praha, práce na silnici, provoz převeden do protisměru, zúžení vozovky na dva jízdní pruhy

Od 12. 3. 2020 – 2. 7. 2020: mezi kilometry 105 a 90.8, ve směru Praha, práce na silnici, zúžení vozovky na dva jízdní pruhy

Od 26. 3. 2020 – 27. 8. 2020: mezi kilometry 134.9 a 118.5, ve směru Praha, práce na silnici, zúžení vozovky na dva jízdní pruhy

Od 6. 4. 2020 – 5. 6. 2020: mezi kilometry 178.2 a 168.4, ve směru Praha, práce na silnici, zúžení vozovky na dva jízdní pruhy, zúžené jízdní pruhy

Od 27. 4. 2020 – 13. 9. 2020: mezi kilometry 66.4 a 55.9, ve směru Praha, provoz převeden do protisměru, práce na silnici, zúžení vozovky na dva jízdní pruhy

Cesta po dálnici D1 z Ostravy do Prahy

Omezení ve směru na Bohumín

Od 8. 3. 2020 – 31. 7. 2020: mezi kilometry 20.7 a 29.7, ve směru Bohumín – PL, práce na silnici, zúžení vozovky na dva jízdní pruhy, provoz převeden do protisměru v zúžených jízdních pruzích

Od 14. 3. 2020 – 26. 6. 2020: mezi kilometry 140.7 a 147.4, ve směru Bohumín – PL, práce na silnici, zúžení vozovky na dva jízdní pruhy

Od 29. 3. 2020 – 27 .8. 2020: mezi kilometry 119.3 a 134.1, ve směru Bohumín – PL, provoz převeden do protisměru, práce na silnici, zúžení vozovky na dva jízdní pruhy, stavební práce

Od 6. 4. 2020 – 5. 6. 2020: mezi kilometry 167 a 178.2, ve směru Bohumín – PL, práce na silnici, zúžení vozovky na dva jízdní pruhy, zúžené jízdní pruhy

Od 19. 4. 2020 – 2. 7. 2020: mezi kilometry 91.1 a 105, ve směru Bohumín – PL, provoz převeden do protisměru, zúžení vozovky na dva jízdní pruhy, stavební práce

Od 19. 4. 2020 – 10. 7. 2020: mezi kilometry 90.9 a 81.4, ve směru Praha, práce na silnici, zúžení vozovky na dva jízdní pruhy

Od 20. 4. 2020 – 10. 7. 2020: mezi kilometry 81.7 a 90.8, ve směru Bohumín – PL, práce na silnici, zúžení vozovky na dva jízdní pruhy

Od 26. 4. 2020 – 13. 9. 2020: mezi kilometry 55.9 a 66.4, ve směru Bohumín – PL, práce na silnici, zúžení vozovky na dva jízdní pruhy

Cesta po dálnici D1 z Prahy do Ostravy

Důležité odkazy: Aktuální stav dálnice D1

Trasa dálnice D1

Celkové délka dálnice D1 je 376 km (352 km je aktuálně v provozu a 24 km v přípravě)

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Vložte váš komentář
Vaše jméno