Dálnice D1 – Uzavírky a aktuální stav omezení

0
55
Dálnice D1 – Uzavírky a aktuální stav omezení

V České republice snad neexistuje jediný řidič, kterému by pojem „dálnice D1“ nic neříkal. Je využívána pro všechny dálkové cesty přes naši republiku a její důležitost potvrzují i zjištěná čísla. Intenzita vytížení za 24 hodin je totiž u dálnice D1 vyšší než u všech ostatních. U Prahy to dělá 100 tisíc vozidel, u Brna 70 tisíc a na Vysočině 35 tisíc. Tato spojnice mezi Prahou a Ostravou přes Brno je ale nekonečná stavba a každodenně ji zpomalují nehody, uzavírky a opravy.

Problémů je požehnaně

Nejstarší a nejvytíženější dálnice v České republice po modernizaci volala již dlouhou dobu. Vždyť si připomeňme, že stavba započala už v roce 1967 a seznam problémů s dálnicí je dlouhý. Vzpomenout můžeme pár důležitých bodů. Řidičům nedělá radost špatný stav vozovky, která se po více než čtyřiceti letech doslova rozpadá. Dopravu je možné vést pouze v režimu 2+1, což má za následek kolony a vše jen zhoršují četná kolizní místa. Při prudkých deštích se projeví špatné odvodnění dálnice a zvýší se riziko nehody. V případě nehody se projeví chybějící telekomunikační síť hlásek SOS, ke kterým někdy dokonce není navedený ani optický kabel.

Špatná je dálnice jako celek

Řidiči netrpí pouze při jízdě na samotné dálnici, ale ve špatném stavu jsou i připojovací pruhy a Exity. Je potřeba zmínit i špatné zálivy v částech stoupání. Pokud vás potká defekt, tak celou situaci jen zhorší úzká krajnice. Při odstavení autobusu se dá situace popsat slovem „nebezpečná“.

Po dokončení bude tato dálnice disponovat délkou celkem 376 kilometrů a končit bude až i hranic s Polskem. Již dnes je funkčních celkem 352 kilometrů, ale stále se najde mnoho míst, které plynulou jízdu kazí. Vzpomeňme třeba úsek Přerov – Říkovice, jehož dostavba započala v roce 2017 a modernizace úseku Mirošovice – Kývalka. Tento úsek se bude po dokončení využívat jak čtyř-proudý. Po letech využívání se téměř po celé délce objevily nebezpečné koleje a trhliny, které narušily pevnost vozovky.

Zdroj: novad1.cz

Opravy se protahují a uzavírky stále nemizí

Z toho důvode se začalo s opravou 161 kilometrů dlouhého úseku dálnice. Modernizace se týká také šířky dálnice, která by se měla ze šířky 26,5 metru rozšířit na 28 metrů. Dostane se tak do kategorie D28 se středním pásem o šíři 0,5 metru, jízdním pásem širokým 11,5 metrů a rozšíření zpevněné krajnice o 0,75 metru. Dojde tak ke zvýšení bezpečnosti v případě odstavení vozidla v krizové situaci.

Co je účel modernizace dálnice D1?

Modernizací dálnice D1 by se měly vyjmenované problémy vyřešit. Donedávna praktikované opravy na etapy se ukázaly jako velice neefektivní a situace dopravy byla velice špatná. Důkladná modernizace výrazně zvýší bezpečnost na dálnici a zároveň zrychlí provoz. Zvýší se tak komfort řidičů, což se pozitivní projeví na stavu ekonomiky a hospodářství. Povrch dálnice navíc bude po dokončení odpovídat 21. století. Do té doby nám nezbývá nic jiného než své dálniční známky používat k jízdě po něčem, co připomíná spíše stavbu.

Důležité odkazy: Aktuální stav dálnice D1

 

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here