Komu z nás by se alespoň trochu nelíbilo nějaké auto od automobilky Škoda. Je pravděpodobné, že čím starší bude, tím více fanoušků má. Můžeme si totiž říci na rovinu, že po milionech vyráběné Octavie a Fabie motoristického nadšence moc neosloví. Ale velice staré a počtem limitované modely jsou na tom úplně jinak. To nádherně platí o modelu Popular. Na celém světě jich najdete jen a pouze pět.
Jaká je historie modelu Popular?
Onen nízký počet je dosti překvapivý, když se dostaneme hlouběji do historie mladoboleslavské automobilky. Její kořeny sahají až na konec 19. století, ale její rozkvět nastal až za dob Československa. Výraznému rozvoji automobilky napomohl právě veleúspěšný model Popular. Přišel před druhou světovou válkou a dostal automobilku na vrchol předválečného období. Výroba započala v roce 1933. To je tedy rok, kdy nastoupila pro českou automobilku nová éra úspěchu. Vozům se dařilo na silnicích i na závodních tratích.
Výběr byl široký
Vlivem nebývalého úspěchu se do výroby přidal další druhy karosérií. Popular se tak nabízel jako čtyřmístná kabriolet, dvoumístný roadster, sedan a tudor. Přidaly se také karoserie odpovídající potřebám servisních vozů a vozů sanitních. Většina vozů se prodávala ve verzi „obyčejná“.
Kolik se jich tedy prodalo?
Musíme vzít v potaz, že se vyráběly ve 30. letech minulého století. Obrovská čísla se tedy očekávat nedají. Prodalo se celkem 22 000 kusů. A většina z nich se bohužel dnešního dne nedožila vlivem působení času. Proto je dnes nalezení Popularu v původním stavu opravdový oříšek. Tomu také odpovídá cena, za kterou se tyto vozy prodávají.
Jeden je na prodej
Jeden krásný kus teď prodává jeden nizozemský prodejce. Jedná se přesně o model Škoda Popular 420 Roadster vyrobený v roce 1937. Zajímavé také je, že za celou tu dobu měla pouze tři majitele. Prodává se za 2,3 milionu Kč, což je pořádná suma. Je ale podložená historií, hodnotou a jedinečností tohoto vozu.