Ferrari se snaží dohnat náskok Mercedesu
Po nevydařeném závodním víkendu v monackém knížectví, se stáj Scuderia Ferrari pilně připravuje na nadcházející závod v Kanadě. Co vše představí italská stáj nového, se dozvíte v následujících řádcích.
I přes neustálá vzletná prohlášení z Maranella se zdá, že motor ani šasi Ferrari, se stále nemohou vyrovnat těm, ze stáje Mercedesu. Ba co hůř, po posledním vylepšení se zdá, že i motory Renault dokázali výkonově poskočit dále než ty od Ferrari. To se Italům samozřejmě nelíbí a do kanadského Montrealu přiváží celou řadu vylepšení.
Nové turbo a palivo od Shellu
Začněme u pohonné jednotky. V této oblasti se Ferrari musí se svými úpravami krotit. Po monackém závodě jí totiž zbývalo pouze šest vývojových žetonů do konce sezóny. Proto se vedení stáje snažilo na mezinárodní automobilovou federaci zapůsobit, aby uznala, že se nejedná o vývoj motoru, ale pouze o vylepšení spolehlivosti a úspornosti. To se ovšem nepodařilo a Ferrari přišlo o tři vývojové žetony. Za ty k motoru připojilo zcela nové turbodmychadlo. Motor se dočká i nového paliva, které v závislosti na novém mapování agregátu vyvinul Shell, jako jeden z hlavních partnerů Ferrari. Nová palivová směs by měla přinést vyšší efektivitu spalování a vyšší výkon ve vysokých otáčkách motoru.
Pomůže nové zavěšení lepšímu využití pneumatik?
V čem ale Ferrari ztrácí nejvíce, je šasi. Pro dohnání tohoto deficitu přiváží italská stáj do Montrealu i zcela nové zavěšení zadních kol. To by mohlo přispět ke zvýšení mechanické přilnavosti a alespoň částečně eliminovat problém, se zahříváním pneumatik, který Ferrari poslední dobou trápí.
Ani Renault s Hondou nezaostávají ve vývoji
Vylepšení do kanadské metropole přivezou i ostatní týmy. V Monaku byl nový motor Renaultu nasazen pouze do dvou vozů Renaultu a Red Bullu. V této zkoušce se motor více než osvědčil a proto bude jeho nová specifikace nasazena u všech čtyřech vozů. Své první vývojové žetony bude čerpat i Honda. Ta ovšem stále nepotvrdila, kolik jich využije a čeho se budou úpravy týkat.
Foto: Pirelli