Zajímavosti
🕓 4 min

Jak se staví Bugatti Chiron? Dílna je jako operační sál

Vrchol současného motorismu

Je tomu již více než rok od doby, kdy byla představena sériové verze nejnovějšího výkřiku luxusu a vyspělé techniky z Molsheimu. Přesto se první vyrobené kusy Bugatti Chiron ke svým zákazníkům dostávají teprve v těchto dnech. Není čemu se divit. Výrobní proces nejrychlejšího produkčního vozu současnosti rozhodně nepatří k těm nejjednodušším.

 

Německo-francouzská automobilka Bugatti představila na loňském ženevském autosalonu produkční verzi modelu Chiron. Vůz svým osobitým designem navazuje na svého předchůdce jménem Veyron a na koncepční vůz Bugatti Gran Turismo Vison. V útrobách vozu nalezneme stejný vidlicový šestnáctiválec jako ve Veyronu. Ten byl ale kompletně upravený, aby jeho výkon vzrostl na dech beroucí hodnotu 1500 koňských sil.

 

Fantazii se meze nekladou

Jak tedy probíhá výrobní proces vozu Bugatti Chiron? Vše samozřejmě začíná u zákazníka a jeho fantazie. V Bugatti totiž platí heslo, že fantazii se meze nekladou.  Na výběr je více než 23 barev karoserie a 8 různých odstínů karbonových částí. Interiér je dokonce dostupný v 31 možných barevných provedeních. Tedy 31 základních provedení. Ve výsledku je totiž možné objednat si každou jednotlivou část interiéru v jakémkoli odstínu. Zákazník má možnost vybrat si dle svých preferencí dokonce i ze 30 barevných provedení prošívání nebo z 18 odstínů koberečků a 11 variant bezpečnostních pásů. Následují ale i další možné úpravy v rámci personalizace, které by vás snad nikdy nenapadli. Zákazník má možnost nechat si upravit vzhled spodní části zadního křídla, nechat si do sedadel či hlavových opěrek vyšít vlastní monogram, logo nebo cokoli po čem jen vše srdce prahne. Ostatně právě pro všechny kdo touží po tom, své Bugatti odlišit existuje zákaznický program Le Maison Pur Sang, kde se odborníci na slovo vzatí specializují na podobné žádosti zákazníků.

 

 

Výroba začíná

Když si zákazník odbyde proces volby designu exteriéru a interiéru vozu, začíná v Molsheimu proces stavby samotného vozu. Prvním krokem je sesazení karoserie a karbonového šasi vozu. Zde se ověřuje, zda k sobě budou díly perfektně pasovat. Poté, co je tato část vyřešená, putují všechny díly do lakovny, kde jim je věnována intenzivní pozornost, zhruba po dobu tří týdnů. Každá karbonová část vozu se dočká šesti vrstev laku. Pokud se jedná o hliníkovou či jinou část, je na ní naneseno dokonce osm vrstev. Všechny díly následně čeká důkladné leštění a odeslání zpět do montážní haly, kterou Bugatti označuje jako Ateliér. Tento prostor se chlubí zcela novou moderní podlahou, která nevytváří elektrostatický náboj, který by přitahoval prach. Velká hale je rozdělena do dvanácti stanovišť, kde dochází k samotné montáži vozu.

 

1500 koní na 14 šroubech

Ta trvá zhruba tři týdny. Jejím vrcholem je usazení velkolepého motoru do útrob vozu. O výrobu již zmíněné pohonné jednotky se stará samotný Volkswagen, který jej do Molsheimu dováží. Ukotvení 628 kg vážícího agregátu o výkonu 1500 koní má na starosti 14 titanových šroubů. Následně jsou k vozu připevněna kola a ten se přesouvá k oddělení, kde je naplněn veškerými provozními kapalinami. Následuje krok, na který se tak dlouho čekalo. Mocný šestnáctiválec se poprvé probere k životu. Teprve poté jsou na vůz namontovány zbylé karbonové panely karoserie. Následuje krok, označovaný jako sprcha, kdy je testována vodotěsnost vozu. Teprve nyní dochází k montáži pečlivě vyrobených částí interiéru. Po testovací jízdě na okruhu Bugatti je vůz kompletně zabalen do plastikové fólie, zaručující ochranu vozu při jeho koncovém testování a kontrole kvality. Pokud exemplář projde těmito náročnými.

 

Posledním krokem je již samotné předání vozu jeho majiteli.

 

Foto: Bugatti

Picture of Petr Míka

Petr Míka

Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *