Zajímavosti
🕓 2 min

Je bazarová Dacia skrytá finanční past?

Auta se od sebe neliší pouze vzhledem a výbavou. Rozdíly jsou také v ceně, spolehlivosti, kvalitě a podobně. To jsou vlastnosti, které se rozhodl prozkoumat německý TÜV. Je to tedy jen pár dní od doby, kdy se nám do ruky dostaly výsledky statistiky spolehlivosti aut. Co si z nich můžeme odnést?

Porsche na špičce

Vítězství tohoto testu si s velkým náskokem odneslo Porsche 911. Velice špatně naopak dopadla automobilka Dacia. Skončila vlastně úplně na posledním místě. Její produkty jsou celkově hodnoceny velice špatně. Nejhůře je na tom model Logan. Jak špatně tedy znamená hodně špatně?

Třikrát poslední a dvakrát druhý od konce

Vůz Dacia Logan se v pěti kategoriích celkem třikrát umístil na posledním místě. A jak dopadl v těch dvou, kde poslední nebyl? Skončil druhý od konce. Tyto výsledky tedy rozhodně nejsou něco, co by v kancelářích Dacia zvedlo náladu. Přitom se tento vůz nabízí jako ideální volba pro koupi. Je levný i v případech, kdy je nový. Údržba také zrovna dvakrát náročná a drahá není. Když si uděláte menší přehled o bazarových ojetinách, tak se stane finančně nejdosažitelnějším a nejnovějším autem.

Platíte i za naprostý základ

Může to být také ovlivněno výbavou. Základní výbava neobsahovala elektrická okna, posilovač řízení a ani airbag spolujezdce. Ano, tyto prvky patřily do příplatkové výbavy. Šetřilo se ale i na věcech, u kterých byste to zrovna nečekali. Čelní sklo je méně zahlé, jelikož je tak levnější na výrobu. I zpětná zrcátka jsou identická. Nenajdete tak rozdíl mezi pravým a levým.

Problémy s věkem narůstají

Po letech se ale tohle šetření projeví. Až nehezky snadno svůj boj vzdává lak, snímač polohy klikové hřídele, akumulátory a zapalování. Nejhůře se to projevu u kusů se stářím nad šest let. U nich je v absolutním pořádku jen pár výjimek. Ničí se také výfukový sytém, jenž padne za oběť korozi. Vlastně celý podvozek se špatnou protikorozní ochranou za tyto roky dostane pořádně zabrat. Problémy se tedy týkají i pružin, tlumičů a samotných ramen náprav.

Picture of Josef Fencl

Josef Fencl

Pro některé jsou auta možná pouhým přibližovadlem, ale k tomu se já nehlásím. Jsem také vášnivý turista, který prochází hlavně inzertní servery s ojetinami. Ideální auto je podle mě nenápadné a prostorné, ale disponuje až nepotřebným výkonem.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *