Rok co rok sestavuje společnost Iterbrands žebříček nejhodnotnějších značek světa. Tato hodnota jednotlivých značek zohledňuje finanční výsledky, služby či vliv značky na zákazníky. Jak si v tomto hodnocení vedly světové automobilky?
![Která ze značek aut je nejhodnotnější? Která ze značek aut je nejhodnotnější?](https://autotrip.cz/wp-content/uploads/2016/10/SpiritofExtasy.jpg)
Výsledky, jaké byste nečekali
Nejlépe ze všech automobilek se umístila japonská Toyota. Té byla přiřčena hodnota 53,58 miliardy amerických dolarů. Před Toyotou se umístily značky Microsoft, Coca-Cola, Google a Apple. Druhou nejhodnotnější automobilovou značkou se stal Mercedes-Benz, s hodnotou 43,49 milionu dolarů. Jen o dva miliony menší hodnocení bylo přiřčeno automobilce BMW. Poněkud zarážející se stalo hodnocení německého Volkswagenu. Ten zaujímá až čtyřicáté místo a byl přeskočen značkami jako je Audi, Ford, Honda nebo Hyundai. Titulem nejrychleji rostoucí automobilovou značkou se může chlubit Nissan, jehož hodnota e od loňského roku navýšila o celých 22 procent. Nissanu na paty šlape dvojice německých značek Mercedes-Benz a Porsche, jejichž hodnota se meziročně zvýšila o 18 procent.
Foto:Pexels.com