Iterbrand 2016 – kdo překvapil a kdo naopak zklamal?
Rok co rok sestavuje společnost Iterbrands žebříček nejhodnotnějších značek světa. Tato hodnota jednotlivých značek zohledňuje finanční výsledky, služby či vliv značky na zákazníky. Jak si v tomto hodnocení vedly světové automobilky?
Výsledky, jaké byste nečekali
Nejlépe ze všech automobilek se umístila japonská Toyota. Té byla přiřčena hodnota 53,58 miliardy amerických dolarů. Před Toyotou se umístily značky Microsoft, Coca-Cola, Google a Apple. Druhou nejhodnotnější automobilovou značkou se stal Mercedes-Benz, s hodnotou 43,49 milionu dolarů. Jen o dva miliony menší hodnocení bylo přiřčeno automobilce BMW. Poněkud zarážející se stalo hodnocení německého Volkswagenu. Ten zaujímá až čtyřicáté místo a byl přeskočen značkami jako je Audi, Ford, Honda nebo Hyundai. Titulem nejrychleji rostoucí automobilovou značkou se může chlubit Nissan, jehož hodnota e od loňského roku navýšila o celých 22 procent. Nissanu na paty šlape dvojice německých značek Mercedes-Benz a Porsche, jejichž hodnota se meziročně zvýšila o 18 procent.
Foto:Pexels.com