Domů Pro řidiče Nejčastější důvody vzniku dopravních nehod

Nejčastější důvody vzniku dopravních nehod

0
2133

Tragédie způsobují banality

Každý večer trneme při vysílání večerního zpravodajství hrůzou, při pohledu na tragické dopravní nehody, které se udály daný den na našich silnicích a dálnicích.

 

Často se jedná o tragické události, která jsou zaviněné zdánlivou banalitou. Pojďme se tedy společně podívat na nejčastější důvody vniku dopravních nehod na našem území.

 

Nejčastější důvody vzniku dopravních nehod na území ČR

Na prvním místě této nepříliš veselé tabulky nalezneme věnování nedostatečného množství pozornosti řízení. Zejména v poslední době s rozmachem chytrých mobilních telefonů je tento nešvar mezi řidiči často viditelný. Mějme tedy na paměti, že mobil do ruky během řízení nikdy,, opakuji nikdy, nepatří. Opatrní bychom měli být i při práci s multimediálním systémem a dotykovou plochou na středovém panelu vozu.

 

Na druhém místě se nachází nehody způsobené nedodržením bezpečné vzdálenosti za vředu jedoucím vozidlem. Pak stačí chvíli nepozornosti nebo zkrátka jen prudší zabrzdění vozidla před námi a nehoda kolosálních rozměrů je na světě.

 

Třetí místo zaujímají nehody spíše drobnějšího charakteru. Jedná se o nehody způsobené při parkování, couvání a podobně.

 

Dále na seznamu nalezneme nepřizpůsobení rychlosti vozu technickému stavu vozovky a nezvládnutí řízení vozidla. Tyto důvody jsou velmi často ruku v ruce. Zvláště při zhoršeném počasí se na vozovce s horším povrchem může velice snadno stát nehoda i při rychlosti, která se nám může zdát naprosto bezpečná.

 

Dále se na seznamu nachází klasické nehody na křižovatkách, při přehlédnutí značky „stoj dej přednost v jízdě“ či „dej přednost v jízdě“.

 

Tabulku vydanou Policií České republiky uzavírají nehody z důvodu vyhýbání se bez dostatečného bočního odstupu a jízda po nesprávné straně vozovky, či nenadálé vyjetí vozidla do protisměru.

 

Foto: Wikimedia.

 
Sdílejte
Předchozí článekRenault Mégane Sport Tourer – sen českých chalupářů
Další článekBMW M760Li – obývák s V12 pod kapotou
Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here