Vítr ve vlasech, krásná silnice a příjemné počasí. V této fantazii už chybí pouze klasický kabriolet, ideálně z 80. let. Tedy z let, ze kterých pocházejí vozy, které vás nechají doopravdy řídit a různé systémy se vás nebudou snažit neustále opravovat. Pokud to navíc spojíme s dobře vybranou motorizací, tak nám při této vyjížďce bude hrát božská hudba motoru. A s neustálým tlakem na elektromobily a hybridy bychom si těchto vozů měli vážit víc a víc. Pojďme se tedy podívat na výběr kabrioletů z 80. let.
Ford Mustang Convertible
Americká klasika ve verzi kabriolet s „plnotučnou amerikou“ pod kapotou. Ano, mluvíme o agregátu 5.0 V8. Pokud dobře vyberete, tak už i vozu z roku 1988 můžete mít elektrická zrcátka, klimatizaci, elektrická přední okna a další zajímavé prvky. A Ford Mustang Convertible bude všude nepřehlédnutelný, navíc když si ho koupíte v takové pěkně červené barvě.
Fiat Ritmo Bertone
Hledáte malý kabriolet pro letní vyjížďky, abyste si užili trošku zábavy? Zajímavou možností může být právě poměrně nevídaný Fiat Ritmo Bertone. Jak jste již z názvu poznali, tak tento vůz navrhoval přímo pan Bertone a vychází z klasické varianty Fiat Ritmo. Zajímavostí je, že nikde nenajdete klasické logo Fiat. Ani v technickém průkazu. Všude najdete ono B, které symbolizuje Bertoneho.
Alfa Romeo Spider
Snad nikdo nemůže popřít, že se jedná o nádherný stroj. Už podle tvaru karoserie je jasné, že se nejedná o jízdu, ale spíše o svištění. Možná si také vzpomenete na film Absolvent, kde se Alfa Romeo Spider objevila v červené barvě. Jako správné italské auto, tak ani této Alfě Romeo nechybí charakter a šarm. Charakter se někdy může projevit nějakým technickým problémem nebo haprováním budíků, ale to není nic, co by jí člověk neodpustil.
Renault R5 GTS Cabrio
Najde se tady někdo, kdo Renault 5 EBS Cabrio viděl naživo? Tato verze legendárního modelu Renault 5 je tak ojedinělá, že o ní mnozí ani neví. Společnost EBS vyráběla tyto vozy přímo pro Renault a ve verzi kabriolet s levostranným řízením vzniklo pouhých 560 kusů, ze kterých se dochovala možná polovina. Už chápete, proč jsme tento vůz označili jako ojedinělý?
Ford Escort Cabrio
V roce 1986 přišla na trh čtvrtá generace modelu Ford Escort, jež se po designové stránce od předchozí generace odlišovala docela málo. Přibyla třeba příplatková výbava, mezi kterou patřilo například vyhřívané čelní sklo a ABS. Tyto příplatky ale byly pouze pro verze RS Turbo a XR3i. Ford Escort by nabízení v tří a pětidveřové verzi s karoserií combi a hatchback, třídveřovou dodávku, čtyřdveřový sedan a dvoudveřový kabriolet. A ten nás tady samozřejmě zajímá nejvíc. Jedná se o krásný příklad vozu z 80. let. Hranatá karoserie, volant o správné velikosti a skvěle znějící motory.
Jaguar XJ-S V12 Convertible
V roce 1988 byl představen sportovně laděný Jaguar s označením XJR-S a byl představen jako oslava vítězství vozu Jaguar XJR-9 ve 24hodinovém závodě v Le Mans. Ve stejném roce byl představen plnohodnotný kabriolet označený jako Jaguar XJ-S Convertible. I když vycházela z klasického coupé, tak byla pozměněna celá třetina karoserie, aby s chybějící střechou byla zachována tuhost vozu. Čalouněnou střechu je možné stáhnout za 12 sekund a můžete si užívat krásný zvuk dvanáctiválce.