Domů » Autonovinky » Nová Toyota Yaris: Nejbezpečnější a nejúspornější malé auto?

Nová Toyota Yaris: Nejbezpečnější a nejúspornější malé auto?

0

Výborný městský vůz s názvem Toyota Yaris bude ještě lepší. Dostala se k nám totiž již čtvrtá generace, která se oproti té třetí liší snad ve všech aspektech. Změny poznáme hned na první pohled a ještě víc jich najdeme při důkladném prozkoumání. Nová Toyota Yaris se dá popsat tak, jak by se tento typ aut s levným provozem definovat měl: úsporné, bezpečné a snadno ovladatelné.

Nová Toyota Yaris: Nejbezpečnější a nejúspornější malé auto?

Zcela přepracovaný vzhled

Toyota vyvinula kompletně novou platformu, na které tento Yaris postavila. A že si tedy dali záležet. Začněme tím, co je zřetelné už z dálky. Bavíme se o designu, který téměř úplně změnil vzhled vozu. Vůz působí celistvějším dojmem a karoserie je zakulacenější. Výrazná je přední maska s agresivními prvky a LED světlomety. Neurazí ani prolisy na bocích, které vozu dodávají na sebevědomí a pocitu stability. Tento pocit ale bude reálný, neboť Yaris má nižší těžiště a rozchod kol je větší. Za zmínku stojí též přední náprava se vzpěrami McPherson a vzadu je torzní příčka.

Příjemný a moderní interiér

Zapracovalo se samozřejmě i na interiéru. Zaujme přístrojový panel z měkčeného plastu a plstěná povrchová úprava výplní dveří. Jak u žádného moderního auta, tak ani tady nechybí multifunkční TFT displej a dotyková obrazovka infotainmentu. V příplatkové výbavě je dokonce i 10palcový head-up displej. Připlatit si můžete dále za bezdrátové dobíjení telefonu, ambientní osvětlení a vyhřívání volantu. Pamatujete si na tu poznámku o zvýšení bezpečnosti? Toyota dostala inteligentní adaptivní tempomat, nový centrální airbag a asistent jízdy v pruzích.

Co se skrývá pod kapotou vozu Toyota Yaris?

Yaris uvádí do pohybu modernizovaná hybridní pohonná jednotka 1.5 Hybrid Dynamic Force. Pojďme si ho popsat tak, aby se tomu dalo rozumět. Jedná se o tříválcový motor s Atkinosonovým cyklem o objemu 1.5 litru. Má tak schopnost proměnného časování ventilů a výkon jde na kola přes automatickou převodovku e-CVT. O samotné hybridní soustavě toho bohužel zatím moc nevíme. Kapacita lithium-iontové baterie je ve hvězdách, stejně jako výkon a spotřeba celého ústrojí.

Toyota Yaris

Přidat komentář

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Nejnovější články