Rok 2017 jako rok velkých novinek! Na co se můžeme těšit?
Při zpětné rekapitulaci musí snad každý benzínový nadšenec uznat, že rok 2016 vlastně vůbec nebyl špatným. Na trh zamířilo mnoho nových modelů. Jmenujme například Škodu Kodiaq, Fiat 124, Ferrari LaFerrari Aperta, a mnoho dalších zajímavých vozů. Pojďme se tedy spolu podívat, jaké novinky můžeme očekávat v letošním roce 2017.
Škoda
Výčet očekávaných novinek nemůžeme začít u nikoho jiného než u tuzemské škodovky. Ta byla v loňském roce mimořádně aktivní a jinak tomu nebude ani v roce letošním. Pomalu a jistě se začne dostávat k prvním majitelům dostávat dlouho očekávaný Kodiaq.
Facelift Octavie, Rapidu i City Go
Na březnovém ženevském autosalonu bude živě odhalena facelifotvaná Octavia, které se rovněž rychle dostane do prodeje. O měsíc později. Tedy v dubnu, v rámci bratislavského autosalonu by měla Škoda odhalit hned dva chystané facelifty (prozatím se jedná o nepotvrzené informace). Mělo by se jednat o facelift modelů Rapid a CitiGo. U nejmenšího člena rodiny Škoda velké změny rozhodně neočekáváme. Facelift se s největší pravděpodobností ponese ve stejném duchu, jako tomu bylo u sesterského modelu Volkswagen Up!, kde primární roli u omlazení modelu sehrála obměna nabízených motorů. Zato u modelu Rapid se máme na co těšit. Hlasy ze Škody mluví o nutnosti učinit Rapid v obou karosářských variantách více atraktivní. Dočká se Rapid po vzoru Octavie dělených světlometů?
Nový Yeti
Největší „pecku“ si pro letošní rok Škoda chystá do Paříže. Stejně jako byl v loňském roce odhalen ve Frankfurtu Kodiaq bude letos na podzim slavnostně odhalena druhá generace modelu Yeti. Současná generace prvního zástupce Škody na trhu SUV se na silnicích pohybuje již od roku 2009. Letos tak nastává čas na mezigenerační obměnu. Těšit se můžeme na úderný design z pera Jozefa Kabaně, který si bude brát inspiraci především většího Kodiaqu. Technologický základ bude nový Yeti sdílet se Seatem Atecou. Jak moc si budou oba vozy podobné?
Hyundai I30 útočí na Octavii
„Soused z Nošovic“ neboli jihokorejská automobilka Hyundai rovněž nezahálí a chystá jednu novinku za druhou, se kterou by se jí mohlo posílit svou pozici v Evropě. Podle informací zahraničních kolegů mají Korejci letos představit hned trojici velmi zajímavých modelů. První z nich nikoho nepřekvapí. Podobu nové generace rozšířeného modelu i30 Hyundai již představila loni na podzim. V letošním roce vůz vyrazí na trh. Její největším sokem bude na tuzemském trhu modernizovaná Octavia. Bude tedy velice zajímavé sledovat souboj mezi oběma vozy.
Brutální hothatch z Koreje
Poté, co se na trhu „uhnízdí“ civilní verze nové i30 se máme těšit na skutečnou lahůdku. Nedávno vzniknuvší sportovní divize Hyundai, s názvem N totiž na trh vypustí ostrou verzi tohoto hatchbacku a soudě dle velkolepých prohlášení a brutálního konceptu RN30 je na co se těšit. Ostrá „í třicítka“ má údajně pod svou kapotou ukrývat přeplňovaný čtyřválec jehož výkon má dosahovat hodnoty 260 koňských sil. Zdá se, že Škoda RS má se svými 230 koňmi zaděláno na problém.
Juku po krku
Třetí a poslední očekávanou novinkou ze stáje Hyundai bude SUV menších rozměrů. Novinka má být postaven na základě podvozku modelu i20. Soudě dle konkurentů v této třídě, mezi které patří Nissan Juke nebo Peugeot 2008, lze od Hyundai očekávat odvážný design a zábavný jízdní projev. Jedná se totiž o segment, kde drtivou většinu kupců tvoří mladí lidé, kteří se s nudou a šedí rozhodně nespokojí.
Kia
Pokud se bavíme o jihokorejské automobilce Hyundai, nesmíme opomenout její sesterskou společnosti Kia. O těchto dvou automobilkách již dávno neplatí, že by vyráběly identické vozy s jinou maskou chladiče a při pohledu na chystané novinky je to dobře patrné.
Korejská „Em trojka“
Začněme tou možná nejpřekvapivější. Jen málokdo by totiž od Kie očekával tak odvážný krok který dnes předvedla. Dnes (9. 1. 2017) byl světu odhalen nový sportovní sedan s názvem Stinger. Jedná se o sedan, velikosti BMW M3. Disponuje pohonem zadní nápravy, motorem o výkonu 365 koní a sportovním podvozkem, o jehož naladění se postaral přímo bývalý šéf sportovní divize BMW.
Šetrný, úsporný a stylový
Další novinkou, která svou premiéru již prožila, ale teprve nyní se dostane na náš trh jest Kia Niro. Jedná se o moderní hybridní crossover, jehož revírem je a bude především město a jeho okolí. Niro sází především na atraktivní design a úsporný motor 1,6 litru o výkonu 105 koňských sil, který je podporován elektromotorem s výkonem 60 koňských sil. Díky elektromotoru dokáže Niro s plně nabitými bateriemi urazit čistě na elektrický pohon celých 50 km.
Hybrid, který chceme!
Příchodem Nira ovšm nic nekončí. Kia i nadále rozšiřuje paletu svého portfolia o další hybridy. Tím nejnovějším jest Optima Sportwagon PHEV. Optima s hybridním pohonným systémem sice žádnou novinkou není ani z daleka, o verzi Sportwagon to ale neplatí. Tu totiž vůbec nelze pokládat za hybrid pro manažery pohybující se po městě. Pod kapotou tohoto hybridního kombíku totiž tepe benzínový dvoulitr s výkonem 154 koňských sil, který spolupracuje s elektromotorem, produkujícím dalších 91 koňských sil. Jak se zdá, Kia se snaží dokázat, že slovo „hybrid“ nemusí nutně znamenat nudné vozítko do města.
Zabiják Fabie a mini hothatch
A když je řeč o nudných vozítcích do města, ani u svých městských aut Kia nelení a snaží se zatraktivnit jejich podobu a jízdní vlastnosti. Na mysli máme samozřejmě modely Rio a Picanto. Co se týče většího z této dvojice (Rio), je jeho příchod na český trh bedlivě očekáván. S ohledem na první novinářské recenze, slušnou výbavu a poměrně nízké ceny se o tomto modelu hovoří jako o „zabijáku Fabie“. Bude tomu skutečně tak? Mimochodem Kia Rio bude letos skloňována i při jiné příležitosti než při příchodu na evropský trh. Na jeho základě je totiž vyvíjeno malé SUV, které se má již co nevidět představit veřejnosti. Dojde k tomu na autosalonu v Ženevě? Vyloučeno to rozhodně není. Zpět ale k městským vozům. Zde je Kia hojně reprezentována modelem Picanto. Ten rovněž prošel značným omlazením a dokonce i sportovního paket GT-line. Dokáže se Picanto probít na výsluní v tvrdé konkurenci koncernových městských aut, které ovládají evropský automobilový trh, nebo si Kia ukousla velké sousto?
Volkswagen
Jak se dalo očekávat, směřování německého Volkswagenu je stále dosti ovlivněno emisním skandálem, který byl provalen na podzim roku 2015. Přesto, že se od té doby zaměřuje německý gigant především na vývoj elektromobilů a hybridů nezanevřel nad vozy s konvenčními motory. Letos se tak můžeme těšit na slušný počet novinka jak s elektrickým, tak spalovacím pohonem.
Nový Golf
Ani emisní skandál nedokázal z trůnu nejprodávanějšího vozu Evropy sesadit Volkswagen Golf. Ten sev letošním roce představí ve své omlazené podobě. Soudě dle špionážních fotografií, které se podařilo zachytit fotografům podél testovacích tras Volkswagenu se můžeme těšit na využití světlometů s novu Full-LED technologií, a to jak v předu tak i vzadu. Interiéru bude dominovat nová dotyková obrazovka o velikosti 9,5“. (Tuto obrazovku i s novým infotaimentem jsme měli již možnost poznat v modelu Škoda Kodiaq) Co se týče exteriéru, krom již zmíněných světel se velké novinky nedají očekávat. Bude se jednat spíše o evoluci stávajícího designu, než jeho revoluci.
Passat CC
Dalším vozem, který Volkswagen letos představí, a který stále využívá spalovací motor je modernizovaný Passat CC. Běžný Passat prošel v loňském roce poměrně rozsáhlou modernizací. Jeho sportovní derivát s přídomkem CC se ve své nové podobě představí teprve na autosalonu v Ženevě. Volkswagen v souvislosti s tímto modelem slibuje výrazný nárůst výkonu, snížení hmotnosti a sportovnější požitek z jízdy. Jsou to pouze marketingová prohlášení, nebo dokáže Volkswagen skutečně postavit nefalšované sportovní kupé na bází Passatu?
Tiguan XL
Toužíte po sedmimístném SUV od Volkswagenu, ale Touareg se vám zdá příliš velký? Od letošního roku nemusíte smutnit. Ve Wolfsburgu totiž našli řešení na toto trápení a co nevidět Volkswagen představí prodlouženou verzi svého menšího SUV. Tiguan XL má být primárně určen pro čínský a americký trh, je ale velmi pravděpodobné, že se sedmimístného Tiguanu dočkáme i v Evropě.
Up! GTI
Tři a půl metru na délku, jeden a půl na šířku a výkon 115 koňských sil. Ne, to není popis závodní motokáry, nýbrž novinky, kterou Volkswagen v příštích měsících vypustí do světa. Ostrá verze městského „minivozítka“ Up! bude mít díky sníženému sportovnímu podvozku, nízké hmotnosti, malým rozměrům a výkonu 115 koní rozhodně naději aspirovat na titul nejzábavnější malý hothatch na trhu.
Foto: Youtube.com, Volkswagen, Škoda, Kia, Hyundai, autoblog.com, autoexpress.co.uk, oncars.in